Technologia a recepcja: optymalizacja procesów i lepsza komunikacja z gośćmi
Od jakiegoś czasu standardem w hotelarstwie jest automatyzacja kluczowych procesów, takich jak rezerwacja czy zamawianie usług. Dzięki nowoczesnym narzędziom bardzo łatwo jest zautomatyzować wiele kluczowych procesów związanych z rezerwacjami czy eventami, a nawet z zarządzaniem harmonogramem wszystkich elementów jednocześnie. Takie działanie nie pomaga jedynie hotelom, ale również gościom hotelowym czy event managerom.
Poniżej znajdziecie najważniejsze naszym zdaniem rozwiązania technologiczne wspierające pracę recepcji.
Systemy rezerwacyjne
Nowoczesne platformy pozwalają na szybkie zarządzanie rezerwacjami w czasie rzeczywistym na podstawie synchronizowanych danych, np. w kalendarzu, z różnych kanałów sprzedaży. Dzięki temu goście mogą rezerwować pokoje z każdej platformy, na której wystawiony jest obiekt, co zwiększy efektywność i zminimalizuje błędy.
Kioski samoobsługowe
Urządzenia pozwalające na szybkie zameldowanie i wymeldowanie bez konieczności oczekiwania w kolejce do recepcjonisty. Dodatkowo Goście mogą samodzielnie wydrukować lub odebrać klucz do danego pokoju. To przyśpiesza obsługę i zwiększa komfort klientów. Jest to również przydatne rozwiązanie kiedy pojawia się bariera językowa między obsługą a Gośćmi, lub zwyczajnie zameldowanie odbywa się w bardzo późnych godzinach.
Aplikacje mobilne
Coraz częściej hotele oferują swoim gościom aplikacje pozwalające im zarządzać całą wizytą — zarówno od strony logistycznej, jak i np. zamówienia usług. Dzięki temu proces jest o wiele bardziej spersonalizowany i usprawniony dla każdej ze stron. Implementacja tych rozwiązań nie tylko odciąża pracę w recepcji, ale również istotnie zwiększa jakość obsługi, o co powinien dbać każdy rozwijający się hotel.
Wdrażanie tych technologii nie tylko odciąża personel recepcji, ale również znacząco podnosi jakość obsługi, co przekłada się na lepsze doświadczenia gości oraz ich lojalność wobec hotelu.