Social Media - z czym to się je?
Social Media jest najszybciej rosnącą kategorią marketingu internetowego pod względem przyciągania nowych użytkowników. Przykładowo, Facebook ma ponad 500M użytkowników, a około 250M użytkowników loguje się na Faceebok każdego dnia. Wcześniej sądzono, że segment social media jest przeznaczony dla "Generacji Y", licealistów i studentów. W rzeczywistości około 40% użytkowników Facebooka jest w wieku 25 lat +. Najszybciej rosnący segment użytkowników to osoby 35 lat lub więcej (źródło: www.facebook.com).
źródło: www.markevanstech.com
Social Media pozwala na nawiązanie z klientami relacji bliższych niż kiedykolwiek było to możliwe w świecie marketingu internetowego. Pozwala na stworzenie relacji, które pozwalają na otrzymywanie regularnej informacji zwrotnej od klientów i obserwowanie ich reakcji na działania marketingowe. Social Media pozwala również na pozycjonowanie siebie jako eksperta w danej dziedzinie. Ludzie lubią kupować od zaufanych ekspertów i cenią sobie ich opinie. Ponad to optymalizacja social media będzie stanowiła kolejną generację marketingu internetowego. Wyszukiwarki takie jak Google zwiększają pozycję stron internetowych, które są powiązane z wieloma kanałami social media. To już najwyższy czas na to aby zainteresować się użyciem social media w działaniach marketingowych. Najważniejsze jest to aby nie używać tego kanału jedynie do zasypywania użytkowników przekazami reklamowymi. Lepiej jest nawiązać z nimi długoterminowe relacje, które sprawią, że klienci będą lepiej cenili naszą opinię.