Promowanie szkoleń - jak i gdzie reklamować szkolenia?

Organizacja szkoleń to nie taka prosta sprawa. Musisz m.in. znaleźć odpowiednie miejsce na event, dobrać prelegentów, zaprosić gości czy... należycie rozpromować szkolenie. Bardzo ważne jest to, aby dotrzeć do możliwie największej liczby osób, które wezmą udział w organizowanym spotkaniu. W tym zakresie mówi się o marketingu eventowym, a więc o różnorodnych działaniach, których celem jest nic innego, jak promocja wydarzenia, a co za tym idzie - pozyskanie największej liczby uczestników.

W dzisiejszym artykule napiszemy nieco więcej o promowaniu szkoleń, zastanawiając się jednocześnie, które z podejmowanych działań przynoszą najlepsze rezultaty. Wskażemy również, gdzie reklamować szkolenia i jak to zrobić. Skupimy się przede wszystkim na przestrzeni internetowej i sposobach na promocję, które realnie przekładają się na sukces organizowanego spotkania.

Zostań więc z nami i przekonaj się, że marketing internetowy w kontekście promowania szkoleń to absolutnie nieodłączny element. Zanim jednak napiszemy więcej o tym, jak promować szkolenia, zachęcamy Cię również do lektury kilku naszych artykułów. Dowiedz się m.in.:


Mamy nadzieję, że nasze poradniki ułatwią Ci proces planowania i organizacji szkoleń! Zachęcamy do lektury.


Promowanie szkoleń - jak i gdzie reklamować szkolenie?

Na zespole mającym za zadanie zorganizować szkolenie ciąży nie tylko wiele obowiązków związanych z kwestiami formalnymi, ale też właśnie promocyjnymi. Cel jest bowiem prosty - dotrzeć do największej liczby uczestników. Jak to zrobić w praktyce? Narzędzi i sposobów jest wiele. Nie ma raczej jednego idealnego rozwiązania, które byłoby kluczem do sukcesu. W związku z tym warto podchodzić do promocji w indywidualny sposób, na początku określając grupę docelową. Dzięki temu procesowi możliwy będzie wybór najlepszych narzędzi.

Wśród sposobów na promocję szkolenia można wymienić m.in. pozycjonowanie strony danego szkolenia czy korzystanie z reklam płatnych w wyszukiwarce. Kampanie reklamowe, pod warunkiem oczywiście, że są dobrze zorganizowane, są w stanie przyciągnąć wielu uczestników. Dużymi zaletami tegoż rozwiązania jest szybkość uruchomienia reklamy oraz bardzo łatwe raportowanie wyników, co znacząco ułatwia wszelkie prace promocyjne.

Przy okazji mamy też pewną poradę odnośnie od prawidłowego planowania działań promocyjnych. Otóż powinno się unikać promocji szkoleń w typowo sprzedażowy sposób. Język, którym operuje się w przypadku opisywania danego szkolenia powinien być nastawiony główne na promocję, a nie na zyski konkretnej firmy. To bardzo ważne, aby skupiać się więc na organizowanym szkoleniu, a nie na aspektach pobocznych, gdyż może przynieść zupełnie odwrotny skutek. Pamiętaj więc co promujesz i po co to robisz. Idea rozpowszechnienia danego szkolenia powinna Ci przyświecać na każdym etapie realizacji działań promocyjnych.


Jak promować szkolenia?

Zastanawiasz się, jak reklamować szkolenia? Przede wszystkim... skutecznie! Główne narzędzia w tym zakresie stanowią bez wątpienia social media. Nie da się ukryć, że współcześnie społeczeństwo spędza bardzo dużo czasu na korzystaniu z mediów społecznościowych. Zaglądamy do nich m.in. w celach rozrywkowych czy zawodowych. Czasami w taki sposób walczymy też z nudą czy dostarczamy naszemu organizmowi dopaminy. Jeśli chodzi o social media, które cieszą się największą popularnością, to wśród nich można wymienić m.in. Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok czy Twitter. Czy są to odpowiednie miejsca na promocję szkoleń? Zdecydowanie tak! Wszystko jednak pod warunkiem, że zrobi się to w odpowiedni sposób.

Promowanie szkoleń musi być przemyślane i odpowiednio zaplanowane. W praktyce każdy z wymienionych wcześniej serwisów różni się od siebie, co daje duże możliwości w zakresie dotarcia do wielu osób. Pamiętaj jednak, że sposób promowania szkolenia musi być dostosowany zarówno do charakteru poszczególnych mediów społecznościowych, jak i do specyfiki organizowanego spotkania. Jeśli zastanawiasz się, jak promować szkolenie, to przede wszystkim musisz wiedzieć, że niezwykle istotne jest posługiwanie się językiem korzyści. Poza notką opisującą szkolenie, koniecznie wskaż też, co zyskają jego uczestnicy. Im więcej konkretów tym oczywiście lepiej. Dodatkowo warto jest napisać nieco więcej o osobach prowadzących dane szkolenie. Taki pakiet podstawowych informacji jest kluczowy, aby potencjalni goście podjęli decyzję o uczestnictwie w danym szkoleniu. 


Gdzie reklamować szkolenia?

Skoro już mniej więcej wiesz, jak reklamować szkolenie, to możemy przejść do kolejnej kwestii. Zastanowimy się bowiem, gdzie promować szkolenia. O miejscach reklam wspomnieliśmy co nieco wcześniej, wskazując m.in. na media społecznościowe czy reklamy w wyszukiwarce. Warto także promować eventy na wszelkich grupach tematycznych. Przykładowo, jeśli organizujesz szkolenie dziennikarskie, możesz zareklamować event na grupach studentów filologii polskiej czy wśród copywriterów. Kolejną świetną przestrzenią do promocji szkoleń są wszelkie portale specjalistyczne i opiniotwórcze, takie jak np. blogi. Ów sposób promocji zyskuje tym, że trafia się bezpośrednio do osób zainteresowanych konkretnym obszarem tematycznym, podobnie jak ma to miejsce w przypadku grup.

Kolejne miejsce, gdzie reklamować szkolenia, to nic innego, jak różne serwisy branżowe, w których mogą zostać usytuowane notatki prasowe o szkoleniu. Doskonale sprawdzą się także klasyczne serwisy informacyjne, do których przecież każdy z nas zagląda od czasu do czasu. Dodatkowo, jeśli chodzi o wszelkie internetowe sposoby promocji szkoleń, musisz pamiętać, aby należycie dobierać słowa kluczowe do realizowanych kampanii.

Mamy nadzieję, że opisane wyżej wskazówki pomogą Ci odpowiednio rozpromować organizowane szkolenie! Życzymy powodzenia i tego, aby uczestnicy przybywali tłumnie!

Mogą Cię Zainteresować również

Czy warto jeździć na szkolenia lub konferencje?

Czy warto jeździć na szkolenia lub konferencje?

Dofinansowanie do szkolenia

Dofinansowanie do szkolenia

Szkolenia pracowników

Szkolenia pracowników