MICE - co to znaczy, cechy, przykłady w Polsce i na świecie
MICE to skrót, o którym słyszał każdy, kto chociaż w małym stopniu związany jest z szeroko pojętym biznesem. Słowo to pochodzi od pierwszych liter słów: Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions, które kolejno oznaczają: spotkania, imprezy motywacyjne, konferencje oraz imprezy targowe. W tym artykule tłumaczymy dokładnie, MICE - co to znaczy.
Czym jest MICE? Turystyka biznesowa w Polsce i na świecie
Jeśli zastanawiasz się, co to znaczy MICE, to już spieszymy z odpowiedzią. To nic innego, jak turystyka biznesowa. Jej synonimem jest też przemysł spotkań oraz wydarzeń. Branża MICE skoncentrowna jest na ogóle czynności, które związane są z pobytem uczestników na różnorodnych spotkaniach, które odbywają się w innym miejscu, niż siedziba firmy.
MICE - co to znaczy?
Sektor MICE można w praktyce podzielić na imprezy firmowe, takie jak np. imprezy motywacyjne czy integracyjne, spotkania grupowe, takie jak konferencje czy szkolenia, podróże motywacyjne, kursy oraz wystawy. Warto dodać, że segment MICE z roku na rok ma coraz większe znaczenie, jeśli chodzi o gospodarkę. MICE branża skoncentrowana jest wokół wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy specjalizują się w budowaniu relacji oraz promocji danej destynacji.
Branża MICE
Turystyka biznesowa w Polsce rozwijana jest już od początku lat 90. I choć od tego momentu upłynęło już sporo czasu, to zdarza się, że wciąż MICE turystyka jest błędnie kojarzona wyłącznie ze służbowymi podróżami. Należy więc podkreślić, iż turystyka biznesowa MICE w głównej mierze ma służyć osiąganiu celów biznesowych, co w bezpośredni sposób związane jest z bardzo szerokim wachlarzem usług.
Cechy turystyki biznesowej
Skoro wiadomo już, czym są usługi MICE, to można pójść o krok dalej, wymieniając cechy turystyki biznesowej. Wśród nich znajduje się: najwyższy poziom oraz standard jakości usług turystycznych, nietypowy sposób względem pozyskiwania klientów, brak sezonowości, jedna z największych dochodowości, jeśli chodzi o formy turystyki.
Warto wskazać przy tym na formy turystyki biznesowej. Są to: indywidualne podróże służbowe, turystyka motywacyjna, turystyka spotkań, turystyka wystawowa i turystyka korporacyjna.
Turystyka biznesowa w Polsce
Trzeba przyznać, że branża MICE w Polsce rozwija się w bardzo imponującym tempie. Potwierdzeniem tego może być chociażby mapa sal konferencyjnych oraz szereg usług, z których można skorzystać podczas planowania wszelkich spotkań biznesowych i imprez okolicznościowych. Uważamy, że rozwój turystyki biznesowej w Polsce idzie w naprawdę dobrym kierunku! Przykładem usługi MICE w Polsce jest chociażby firma Integracje24.pl, która już od 1999 roku specjalizuje się w organizacji imprez.
Turystyka biznesowa na świecie
Turystyka biznesowa na świecie oczywiście powstała dużo szybciej. Według niektórych zagranicznych badaczy sam rozwój turystyki biznesowej podzielić można na czynniki podażowe i popytowe. Przykładem usługi MICE na świecie są wszelkie agencje artystyczne, które prowadzą różnorodne warsztaty, zapewniają nagłośnienie na event czy organizujące zabawy z kasynem.