Media społecznościowe w hotelarstwie - jak przyciągnąć gości i budować lojalność?
Zarządzanie mediami społecznościowymi to nic innego, jak cyfrowy odpowiednik dbania o gości, którzy przekraczają próg Twojego hotelu.
Dlatego warto poświęcić tyle samo uwagi szczegółom w świecie online, co w rzeczywistości. Oto kilka kroków, które warto wziąć pod uwagę:
Powitanie – zrób dobre pierwsze wrażenie
Kiedy goście przyjeżdżają do hotelu, dbasz o to, aby czuli się mile widziani i mieli dostęp do wszystkich niezbędnych informacji. Tak samo powinno być na Twoich profilach w mediach społecznościowych.
Upewnij się, że potencjalni goście mają łatwy dostęp do podstawowych informacji, takich jak lokalizacja hotelu, godziny check-in, dostępne udogodnienia, a także sposób rezerwacji.
Spraw, by Twoje konto było łatwe w nawigacji
Podobnie jak dbasz o oznakowanie w hotelu, tak samo zadbaj o przejrzystość na swoich profilach w social mediach.
Sprawdź, czy:
- Adresy URL są zgodne z nazwą hotelu,
- Nazwy profili są spójne i łatwe do odnalezienia,
- Linki do systemu rezerwacyjnego są wyraźnie widoczne.
Zainteresuj odbiorców i pokaż im co wyjątkowego oferujesz
Treści, które publikujesz, powinny nie tylko odpowiadać na potrzeby Twojej grupy docelowej, ale również wyróżniać Twoją markę. Upewnij się, że content odzwierciedla to, co rzeczywiście znajdą Goście po przyjeździe do hotelu. Warto zadbać o spójność wizualną, estetykę i czytelność, by odwiedzający mogli od razu poczuć klimat obiektu.
- Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia - ludzie są wzrokowcami – szybciej przyswajają informacje wizualne niż tekst. Dlatego inwestycja w wysokiej jakości zdjęcia jest nieodzowna. Pokaż najlepsze strony swojego hotelu.
- Zadbaj o interaktywność treści - twoja strona powinna zapraszać do interakcji. Zamieszczaj angażujące treści – od inspirujących postów, po ciekawe historie związane z hotelem. Daj swoim odbiorcom powód, by wracali, oferując nie tylko informacje, ale też inspiracje i rozrywkę.
- Backstage - ludzi interesuje to, czego nie widzą na co dzień. Pokaż pracę swoich pracowników i to jak cały hotel funkcjonuje za zamkniętymi drzwiami. Potencjalni Goście mogą docenić to, ile pracy zespół wkłada w prowadzenie obiektu. Możesz pokazać np. dzień z życia recepcjonisty, lub Szefa Kuchni.
- Porady podróżnicze – seria z poleceniami dla podróżnych. Mogą to być wskazówki dotyczące najlepszego czasu na wizytę w okolicy Twojego obiektu. Pokaż, jakie miejsca są warte odwiedzenia i zaciekaw Gości ciekawostkami na temat regionu.
Mimo że dla wielu hotelarzy media społecznościowe mogą wydawać się wyzwaniem, ich rosnąca popularność i znaczenie jako bezpłatnego narzędzia marketingowego są niepodważalne. Inwestując czas na zrozumienie działania różnych platform oraz tworzenie angażujących treści dla swoich klientów, możesz osiągnąć wymierne korzyści. Pamiętaj, że media społecznościowe to narzędzie do długoterminowej podróży. Zamiast skupiać się na bezpośrednich konwersjach 1:1, postrzegaj je jako sposób na budowanie rozpoznawalności marki i lojalności wśród klientów.