16 10-2014
Jesienno-zimowy wzrost wymagań wobec hotelowych usług
Sezon jesienno-zimowy w hotelarstwie to moment trudny dla każdego obiektu, zwłaszcza gdy znajduje się on w miejscowości turystycznej rozkwitającej wiosną i latem. Jednak czas poza sezonem nie zawsze musi oznaczać stagnację dla hotelu. Ważne jest, aby w tym czasie położyć dodatkowy nacisk na jakość świadczonych przez hotel usług, które mogą zachęcać gości do przyjazdu. To, na co goście przymkną oko latem, będąc w większości czasu poza hotelem, niekoniecznie umknie ich uwadze jesienią i zimą, gdy pogoda zmusza do pozostania w hotelowych wnętrzach.
Przede wszystkim trzeba pamiętać, że to detale tworzą atmosferę hotelu, dlatego też w okresie jesienno-zimowym warto zwrócić na nie większą uwagę. Liczy się każdy szczegół, który pozwoli gościom poczuć się bardziej komfortowo, od wystroju wnętrz począwszy, na jakości obsługi skoczywszy. Jeśli chodzi o aranżację hotelowych pomieszczeń, to warto zadbać o ich przytulność i wygodę. Są to cechy, na które szczególnie zwracamy uwagę w okresach zimowych. Dobrym pomysłem może być romantyczny kominek albo biblioteczka z nowościami książkowymi, w które gość mógłby się zatopić w długie zimowe wieczory.
To, na co klienci zwracają baczniejszą uwagę zimą to przede wszystkim hotelowa kuchnia. Kiedy aura nie sprzyja spacerom i zwiedzaniu, posiłek w hotelowej restauracji może stać się alternatywą spędzenia miło czasu. Dobrze więc, szczególnie w tym okresie, zadbać o wyjątkowość serwowanych w restauracji potraw. Dobrym chwytem marketingowym mogą być również promocje przyciągające gości. Detalem, o którym rzadko pamiętają hotelarze, jest kwestia płatności za niealkoholowe napoje do obiadu tudzież kolacji. Okazuje się, że dopłacanie za sok czy wodę jest bardzo irytującą kwestią dla gości, którzy i tak płacą już dość wysoką cenę za sam pobyt. Warto więc rozważyć wprowadzenie gratisowych napojów do posiłków. Klienci z pewnością docenią ten gest.
Diabeł tkwi w szczegółach, to wiadomo nie od dziś. Takie kwestie jak możliwość wyboru pokoju z łożem małżeńskim, zamiast dwóch złączanych ze sobą pojedynczych łóżek, z pewnością doceni każda para. Podobnie sytuacja wygląda z estetycznym widokiem za oknem, oczywiście nie mamy wpływ na cały krajobraz, ale na pewno możemy zadbać o schludny wygląd przyhotelowego ogrodu czy parku.
Jednak szczegóły to nie wszystko. Warto również zadbać o dodatkowe atrakcje hotelowe w tym trudnym turystycznie okresie. Takie usługi jak hotelowe spa czy kryty basen na pewno przyciągną gości spragnionych relaksu. Tańszym rozwiązaniem może być również organizacja imprez tematycznych, dyskotek czy karaoke. Na plan pierwszy powinna zostać także wysunięta wcześniej wspomniana hotelowa restauracja wraz ze swoją atrakcyjną ofertą.
Jak widać sposobów jest wiele i nie wszystkie wymagają dużych nakładów finansowych, a szczególna troska o gościa w okresie jesienno-zimowym z pewnością nam się opłaci i sprawi, że nasz hotel będzie się cieszył powodzeniem przez cały rok.