Jak Skutecznie Prezentować Podczas Konferencji? Część I
Często, podczas publicznych wydarzeń, takich jak konferencje lub eventy branżowe, jesteśmy zobowiązani do przeprowadzenia prezentacji lub przemówienia. Dla wielu osób jest zadanie, które sprawia wiele problemów. W tym artykule przedstawimy kilka sprawdzonych sposobów, które pozwolą na skuteczne przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji oraz uniknięcie najczęściej popełnianych błędów.
[caption id="attachment_837" align="aligncenter" width="306" caption="jmorganmarketing.com"][/caption] Każde ciekawe i przykuwające uwagę wystąpienie publiczne jest poprzedzone wieloma godzinami przygotowań. Odpowiednie przygotowanie zawsze stanowi o sukcesie publicznego przemówienia. Osoba, która dobrze odrobiła pracę domową jest pewna siebie i wie, że nic nie jest w stanie jej zaskoczyć. Jak się dobrze przygotować? Na początku dobrze jest poświęcić sporo czasu na zebranie i przeanalizowanie informacji, które mogą być przydatne podczas naszego przemówienia. Internet jest pełen materiałów, które mogą okazać się przydatne. Bardzo ważne jest również wyznaczenie konkretnego celu dla naszej prezentacji. Jaka jest główna wiadomość, którą chcemy przekazać naszym słuchaczom? Jaki ma być końcowy efekt prezentacji? Następnie powinniśmy się zastanowić nad tym kto będzie zasiadał w publiczności. Przekaz powinien być odpowiednio dopasowany do odbiorców. Oto kilka pytań, na które należy sobie odpowiedzieć: Czego oczekują? Co ich zaciekawi? Co by Ciebie zainteresowało gdybyś był/a na ich miejscu? Jakie informacje będą stanowiły największą wartość dla słuchaczy? Następnie, na kartce papieru lub komputerze można wypisać wszystkie pomysły, którymi chcemy się podzielić z odbiorcami. Spośród nich wybieramy te, które według nas będą najlepsze i układamy je w odpowiedniej kolejności. Należy uwzględnić ilość czasu, która będzie dostępna. W prezentacji należy zawrzeć taką ilość pomysłów aby zbytnio nie przedłużać wystąpienia. Powinniśmy też odpowiednio dopasować nasz strój. Najlepiej kiedy jest on dopasowany do ubioru osób, które zasiadają w widowni. Strój nie powinien być zbyt oryginalny i wyróżniający się. Chcemy aby uczestnicy prezentacji koncentrowali się na tym co mamy do powiedzenia, a nie na naszym wyglądzie.