20 05-2011
Jak Obliczyć Budżet Dla Konferencji?
Wybór odpowiedniego miejsca to tylko jeden z kosztów związanych z przeprowadzeniem konferencji. W zależności od natury spotkania i ilości uczestniczących osób, wynajem sali może nie być największym kosztem z jakim przyjdzie się nam zmierzyć.
Działanie według budżetu. Po pierwsze należy wyznaczyć odpowiedni budżet dla całego wydarzenia. Aby to zrobić, zespół organizatorów powinien:
- Zidentyfikować wszystkie koszty.
- Obliczyć koszty w przybliżeniu.
- Ustalić koszty według odpowiednich wag (od najważniejszych do najmniej ważnych).
- Dodać nieprzewidziane koszty (zawsze się pojawiają).
- Uzgodnić maksymalną ilość pieniędzy, którą można przeznaczyć na każdy koszt.
- Poinformuj zespół o ograniczeniach kosztowych na samym początku fazy planowania.
- Dokładnie monitoruj wydatki, nie pozwól żeby przekraczały planowane.
- Zrób rewizję budżetu aby zapobiec zbyt dużym wydatkom w przyszłości.
- Zidentyfikuj powody, które spowodowały zbyt duże wydatki (jeśli takie były).
- Pomyśl nad tym jak następnym razem sprawić aby nie przekroczyć budżetu.
- Zastanów się nad tym jak następnym razem obniżyć koszty spotkania.
- Wynajem sali
- Katering
- Zakwaterowanie
- Transport
- Wszelkie atrakcje
- Sprzęt
- Artykuły papiernicze
- Prezenty
- Materiały marketingowe
- Obsługa
- Koszty pośrednie