Event marketing - co to, przykłady
Agencja eventowa, event manager, aż w końcu event marketing - pojęcia te z pozoru wydają się do złudzenia podobne, jednak w praktyce naprawdę wiele je różni. O ile dwóm pierwszym pojęciom poświęciliśmy już osobne artkuły, o tyle do tej pory nie mieliśmy jeszcze okazji wyjaśnić, co to jest event marketing.
Najwyższa pora to nadrobić, szczególnie, że to zjawisko cieszy się ostatnio coraz to większą popularnością. Jesteśmy więc przekonani, że już nie raz słyszałeś tę - być może - enigmatyczną nazwę. Po przeczytaniu tego artkułu nie będziesz już miał problemu z wyjaśnieniem komuś, na czym w ogóle polega event marketing.
Czym jest event marketing w strategii firmy?
Współcześnie można znaleźć wiele definicji odnoszących się do event marketingu, jednak w rzeczywistości odpowiedź na pytanie, event marketing - co to jest, nie jest taka prosta. Niemniej jednak zjawisko to pełni bardzo ważną rolę w kontekście strategii danej firmy. Event marketing bardzo często jest błędnie rozumiany jako promowanie eventów. W związku z tym pragniemy zaznaczyć, że to zdecydowanie bardziej szerokie zjawisko, które jest wykorzystywane do tego, by zwiększyć wyniki danej firmy.
Event marketing - co to?
To odpowiedni moment, aby wyjaśnić, event marketing - co to. Otóż event marketing - definicja wskazuje wprost, iż jest to proces wykorzystania różnorodnych wydarzeń po to, by zrealizować określone cele wizerunkowe albo biznesowe. W taki sposób dąży się do zwiększenia zainteresowania produktami danej firmy, samą firmą, a także dociera się do nowych grup klientów. Event marketing stanowi zatem bardzo silne narzędzie komunikacji, które skoncentrowane jest na rozwoju danej marki.
Jednocześnie ma ono znaczący wpływ na budowanie relacji między firmą a klientami, która opiera się przede wszystkim na lojalności i satysfakcji. Organizacja eventów w tym przypadku rozumiana jest zarówno przez pryzmat imprez zewnętrznych i wewnętrznych, otwartych i zamkniętych, biletowanych i darmowych, kilkudniowych i jednodniowych, a także obejmuje eventy online, stacjonarne oraz hybrydowe.
Event marketing w strategii firmy
Event marketing w strategii firmy pełni istotną rolę. Wśród korzyści, które wynikają z organizacji eventów firmowych, można bowiem wskazać m.in. zwiększenie świadomości marki oraz budowanie pozytywnego jej pozytywnego wizerunku. Oba te zjawiska w bezpośredni sposób wpływają na zwiększenie sprzedaży i generowanie leadów sprzedażowych.
Konsekwencją jest również poznanie grupy odbiorców oraz zwiększenie widoczności danej firmy w sieci. Jeśli więc do tej pory zastanawiałeś się, dlaczego event marketing, to zaprezentowane właśnie korzyści powinny Cię skutecznie przekonać! Event marketing to naprawdę ważne narzędzie, jeśli chodzi o komunikację marketingową, które z czasem będzie jeszcze bardziej zyskiwać na znaczeniu.
Event marketing - przykłady
Jeśli chodzi o event marketing - przykłady, to wskazać można na wiele różnorodnych wydarzeń. W pierwszej kolejności przyszła nam do głowy firma Orange i Orange Warsaw Festival. W tym kontekście widać, jak dobrze zaplanowany sponsoring wpływa na rozpoznawalność marki. Poza festiwalami, odpowiedni przykład stanowią również wszelkiego rodzaju konferencje, targi, warsztaty czy dni otwarte.
Warto przy tym dodać, że event marketing najczęściej korzysta z nowoczesnych rozwiązań, które po prostu jawią się jako niezwykle atrakcyjne. Przykładem jest interaktywna instalacja, która została stworzona na nowojorskim Grand Central Station. Na suficie usytuowane zostało tam interaktywne drzewo, przed którym znajdowała się specjalna makieta. To właśnie na niej uczestnicy mieli możliwość dotknięcia specjalnych elementów, za pomocą których na suficie pojawiały się kolejne egzotyczne i kolorowe rośliny. Projekt ten dzięki swojej warstwie wizualnej zapadł w pamięci gości na bardzo długi czas.
Event marketing - przykłady w Polsce
Nasz tekst oczywiście byłby niekompletny, gdybyśmy pominęli event marketing - przykłady w Polsce. Tutaj przede wszystkim należy wskazać na ciężarówkę Coca-Coli, która jest jednym z popkulturowych symboli zbliżających się świąt.
Podobnie jest z marką Żywiec i Męskim Graniem. Jeśli chodzi o koncerty i powiązane z nimi marki, to na myśl przychodzi też H&M Music. Event marketing jest ściśle związany także z wydarzeniami sportowymi, czego przykładem w Polsce są chociażby mecze, tj. Adidas Tango League.