Briefing prasowy - co to jest i jakie miejsce wybrać?
Sale konferencyjne, które znajdują się hotelach czy ośrodkach, umożliwiają organizację szeregu wydarzeń biznesowych. Mogą to być m.in. szkolenia, warsztaty, pokazy, kongresy, seminaria, wykłady czy briefingi prasowe. O tych ostatnich napiszemy dzisiaj znacznie więcej, przybliżając całą formułę, jej cechy oraz odpowiednie na ich organizację miejsca.
Fot. Pixabay
Briefing prasowy - co to jest?
Zapewne wielu z Państwa zastanawia się, co to jest briefing prasowy. Otóż to nic innego, jak krótkie i kameralne spotkanie z dziennikarzami, które poświęcone jest konkretnej sytuacji lub problemowi. Wydarzenie to ma charakter newsowy i służy poinformowaniu dziennikarzy o jakimś zdarzeniu. Briefingi organizuje się tuż przed lub od razu po incydencie, którego rozmowa dotyczy. Tego typu działanie pozwala znacznie szybciej dotrzeć do opinii publicznej oraz podnieść rangę omawianego zdarzenia. Briefing prasowy jest zdecydowanie bardziej skuteczny, niż standardowy komunikat prasowy. A dodatkowo, doskonale wpisuje się w formę konferencji online.
Briefing prasowy a konferencja prasowa
Skoro wiedzą już Państwo, jaka jest definicja briefingu prasowego, to należy go odróżnić od konferencji prasowej. Oba te wydarzenia są do siebie podobne, ale to briefing wyróżnia się bardziej swobodnym charakterem. Ponadto, spotkania te są inne pod względem czasu trwania, sposobu prezentacji, a także liczby występujących osób. Podkreślmy więc - wydarzenie to, w porównaniu do konferencji prasowej, charakteryzuje się zwięzłą formą (powinno trwać około 20 minut, po których jest czas na pytania), maksymalnie trzema osobami występującymi oraz odpowiednią oprawą.