16 Aug, 2012
w Aktualności
Wsparcie eksportu do Chin na China Expo Poland
Instrumenty wspierające eksport i dostępne środki dotacyjne zostaną zaprezentowane polskim przedsiębiorcom na konferencji „Wspomaganie finansowe eksportu do Chin” organizowanej 20 września na targach China Expo Poland 2012. Spotkanie odbędzie się w ramach Dnia Eksportera, kiedy prowadzone będą różnorodne prelekcje mające na celu wskazanie polskim firmom efektywnych sposobów wejścia na chiński rynek. Targi China Expo Poland odbędą się w dniach 20-22 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na targi oraz udział w konferencjach jest bezpłatny.
- Chiński rynek stanowi wyzwanie dla polskiego eksportu. Wiele firm jest zainteresowanych, by na nim zaistnieć, jednak nie zawsze przedsiębiorcy wiedzą jak zacząć i rozwijać współpracę biznesową z chińskimi partnerami, a także gdzie szukać wsparcia. Przez pierwsze pięć miesięcy tego roku do Chin eksportowaliśmy towary o wartości 513,7 mln euro, czyli o 13,9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dodatnia dynamika napawa optymizmem. Tym bardziej, że Polska jest obecnie największym partnerem Chin w Europie Środkowo-Wschodniej. Eksporterzy i importerzy powinni zatem korzystać z dobrej atmosfery wokół tej dwustronnej współpracy i odważniej wkraczać na chiński rynek. Istotna przy tym jest wiedza i umiejętność korzystania z instrumentów finansowych dedykowanych wspieraniu krajowego eksportu. Właśnie takie informacje będziemy chcieli przekazać przedstawicielom polskiego biznesu na targach China Expo Poland – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, organizatora China Expo Poland.
Przedsiębiorcy uczestniczący w konferencji „Wspomaganie finansowe eksportu do Chin” prowadzonej przez ekspertów europejskiej firmy doradztwa dotacyjnego PNO Consultants oraz Banku Gospodarstwa Krajowego, będą mieli szansę uzyskać informacje nt. instrumentów wspierających eksport, działań instytucji w zakresie promocji polskiego eksportu, a także procedur w zakresie dofinansowania. Podczas spotkania poruszone zostaną m.in. kwestie środków dotacyjnych kierowanych na organizację targów, wystaw, misji, seminariów, konferencji, szkoleń, warsztatów, wydawnictw i materiałów promujących eksport, a także pokazów czy degustacji. Prowadzący konferencję odniosą się również do zasad uzyskiwania certyfikatów, świadectw oraz atestów niezbędnych na zagranicznych rynkach. Poza tym zostanie omówiony temat popularnego instrumentu wsparcia jakim jest „paszport do eksportu”, kierowany do przedsiębiorstw z sektora MSP, rozpoczynających działalność eksportową lub potencjalnych eksporterów.
Konferencja „Wspomaganie finansowe eksportu do Chin” to tylko jeden z tematów poruszanych na China Expo Poland w ramach konferencji realizowanych podczas Dni Eksportera i Importera. Na targach przedstawiciele polskich firm będą mieli okazję nie tylko uzyskać praktyczne rady dotyczące prowadzenia biznesu z chińskimi partnerami, ale również nawiązać kontakty z ponad 200 chińskimi producentami i eksporterami z różnych branż. Przez trzy dni Chińczycy zaprezentują m.in. ofertę armatury i sprzętu sanitarnego, wyposażenia wnętrz, łazienek i kuchni, osprzętu, narzędzi i materiałów budowlanych. Wśród propozycji wystawców znajdą się również meble, tekstylia, artykuły dekoracyjne, ozdoby świąteczne, upominki, odzież, obuwie, a także akcesoria samochodowe. Targom China Expo Poland 2012 towarzyszyć będą również konkursy oraz atrakcje przybliżające kulturę i tradycje Chin.
Honorowe patronaty nad drugą edycją China Expo Poland objęli Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, ICC Polska – Międzynarodowa Izba Handlowa, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Izba Handlu oraz Związek Banków Polskich. Targi wspierają również merytorycznie chińskie organizacje biznesowe. Organizatorami China Expo Poland 2012 są Międzynarodowe Targi Polska i China Town Travel.
By wziąć udział w targach China Expo Poland i towarzyszących im konferencjach należy zarejestrować się za pośrednictwem strony www.chinaexpo.pl lub na miejscu podczas trwania imprezy.
***
MT Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce - Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów czy spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c to obiekt o powierzchni 15 200 mkw., z tego 10 000 mkw. stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. zajmują obiekty konferencyjno-biurowe. Firma MT Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się organizacją targów. Od 2008 r. MT Polska jest operatorem centrum przy ul Marsa 56c.
China Town Travel - biuro podróży powstałe w 2007 r. Zorganizowało już wiele wyjazdów turystycznych, biznesowych oraz incentive do Chin dla firm oraz osób indywidualnych. W zakresie turystyki przyjazdowej zajmuje się kompleksową obsługą grup i osób indywidualnych przybywających z Chin do Polski w celach turystycznych i biznesowych. Jako współorganizator targów China Expo Poland zajmuje się wyszukiwaniem wystawców na terenie Chin, ich rejestracją, a także przygotowuje program pobytu wystawców przyjeżdżających do Warszawy, zapewniając im kompleksową obsługę.
Informacja prasowa
- Chiński rynek stanowi wyzwanie dla polskiego eksportu. Wiele firm jest zainteresowanych, by na nim zaistnieć, jednak nie zawsze przedsiębiorcy wiedzą jak zacząć i rozwijać współpracę biznesową z chińskimi partnerami, a także gdzie szukać wsparcia. Przez pierwsze pięć miesięcy tego roku do Chin eksportowaliśmy towary o wartości 513,7 mln euro, czyli o 13,9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dodatnia dynamika napawa optymizmem. Tym bardziej, że Polska jest obecnie największym partnerem Chin w Europie Środkowo-Wschodniej. Eksporterzy i importerzy powinni zatem korzystać z dobrej atmosfery wokół tej dwustronnej współpracy i odważniej wkraczać na chiński rynek. Istotna przy tym jest wiedza i umiejętność korzystania z instrumentów finansowych dedykowanych wspieraniu krajowego eksportu. Właśnie takie informacje będziemy chcieli przekazać przedstawicielom polskiego biznesu na targach China Expo Poland – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, organizatora China Expo Poland.
Przedsiębiorcy uczestniczący w konferencji „Wspomaganie finansowe eksportu do Chin” prowadzonej przez ekspertów europejskiej firmy doradztwa dotacyjnego PNO Consultants oraz Banku Gospodarstwa Krajowego, będą mieli szansę uzyskać informacje nt. instrumentów wspierających eksport, działań instytucji w zakresie promocji polskiego eksportu, a także procedur w zakresie dofinansowania. Podczas spotkania poruszone zostaną m.in. kwestie środków dotacyjnych kierowanych na organizację targów, wystaw, misji, seminariów, konferencji, szkoleń, warsztatów, wydawnictw i materiałów promujących eksport, a także pokazów czy degustacji. Prowadzący konferencję odniosą się również do zasad uzyskiwania certyfikatów, świadectw oraz atestów niezbędnych na zagranicznych rynkach. Poza tym zostanie omówiony temat popularnego instrumentu wsparcia jakim jest „paszport do eksportu”, kierowany do przedsiębiorstw z sektora MSP, rozpoczynających działalność eksportową lub potencjalnych eksporterów.
Konferencja „Wspomaganie finansowe eksportu do Chin” to tylko jeden z tematów poruszanych na China Expo Poland w ramach konferencji realizowanych podczas Dni Eksportera i Importera. Na targach przedstawiciele polskich firm będą mieli okazję nie tylko uzyskać praktyczne rady dotyczące prowadzenia biznesu z chińskimi partnerami, ale również nawiązać kontakty z ponad 200 chińskimi producentami i eksporterami z różnych branż. Przez trzy dni Chińczycy zaprezentują m.in. ofertę armatury i sprzętu sanitarnego, wyposażenia wnętrz, łazienek i kuchni, osprzętu, narzędzi i materiałów budowlanych. Wśród propozycji wystawców znajdą się również meble, tekstylia, artykuły dekoracyjne, ozdoby świąteczne, upominki, odzież, obuwie, a także akcesoria samochodowe. Targom China Expo Poland 2012 towarzyszyć będą również konkursy oraz atrakcje przybliżające kulturę i tradycje Chin.
Honorowe patronaty nad drugą edycją China Expo Poland objęli Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, ICC Polska – Międzynarodowa Izba Handlowa, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Izba Handlu oraz Związek Banków Polskich. Targi wspierają również merytorycznie chińskie organizacje biznesowe. Organizatorami China Expo Poland 2012 są Międzynarodowe Targi Polska i China Town Travel.
By wziąć udział w targach China Expo Poland i towarzyszących im konferencjach należy zarejestrować się za pośrednictwem strony www.chinaexpo.pl lub na miejscu podczas trwania imprezy.
***
MT Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce - Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów czy spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c to obiekt o powierzchni 15 200 mkw., z tego 10 000 mkw. stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. zajmują obiekty konferencyjno-biurowe. Firma MT Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się organizacją targów. Od 2008 r. MT Polska jest operatorem centrum przy ul Marsa 56c.
China Town Travel - biuro podróży powstałe w 2007 r. Zorganizowało już wiele wyjazdów turystycznych, biznesowych oraz incentive do Chin dla firm oraz osób indywidualnych. W zakresie turystyki przyjazdowej zajmuje się kompleksową obsługą grup i osób indywidualnych przybywających z Chin do Polski w celach turystycznych i biznesowych. Jako współorganizator targów China Expo Poland zajmuje się wyszukiwaniem wystawców na terenie Chin, ich rejestracją, a także przygotowuje program pobytu wystawców przyjeżdżających do Warszawy, zapewniając im kompleksową obsługę.
Informacja prasowa