1 Oct, 2012
w Aktualności
Udana druga edycja Targów China Expo Poland
Ponad 6100 zwiedzających zapoznało się z ofertą ponad 200 wystawców z Chin podczas Targów China Expo Poland 2012, które odbyły się w dniach 20-22 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wydarzenie zainaugurowała uroczysta ceremonia otwarcia, w której wzięło udział wiele osobistości z polskiego i zagranicznego świata polityki oraz biznesu, w tym nowo mianowany ambasador Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Xu Jian. Następnie przez trzy dni targów na stoiskach prezentowano produkty z wielu branż m.in. elementy wyposażenia kuchni i łazienek, artykuły budowlane, narzędzia, części samochodowe, artykuły dekoracyjne, tekstylia, ubrania i obuwie. Dodatkowo drugiej edycji China Expo Poland towarzyszyły konferencje dotyczące dwustronnej współpracy organizowane w ramach Dni Eksportera i Importera. Wzięło w nich udział łącznie ponad 1000 osób, a największym zainteresowaniem cieszyły się tematy związane z importem: „Negocjacje z partnerem chińskim – wyszukanie produktu” oraz „Warunki importu do Polski”. Na zwiedzających czekały również atrakcje nawiązujące do kultury i tradycji Chin, ciekawe pokazy i konkursy.
- China Expo Poland jest oknem na Polskę i Europę dla chińskich produktów. Targi nie tylko służą nawiązywaniu współpracy handlowej i inwestycji pomiędzy przedsiębiorstwami z obu Państw, ale także dają możliwość prezentacji chińskiej tradycji i kultury poprzez pokazy parzenia chińskiej herbaty, kaligrafii oraz konkurs ze znajomości języka chińskiego. Zeszłoroczna edycja targów okazała się wielkim sukcesem, została pozytywnie oceniona przez wielu biznesmenów. (…) Promując chińskie produkty w Polsce zachęcamy do wejścia polskich towarów na rynek chiński – powiedział Xu Jian, ambasador Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, podczas uroczystego otwarcia China Expo Poland 2012.
Wszechstronna oferta Chińczyków
Na stoiskach targów China Expo Poland 2012 wystawcy z Chin zaprezentowali tysiące produktów, w tym elementy wyposażenia łazienek i kuchni. - Cieszymy się, że mogliśmy tu przyjechać, nawiązać kontakty z lokalnym biznesem, zwiedzić to piękne miasto i poznać kulturę. Dobrze jest wiedzieć, że Polacy znają się na biznesie. Targi dają możliwość nawiązania kontaktów z tutejszymi przedsiębiorcami. Przygotowywaliśmy się do tego wydarzenia od kilku tygodni, poznawaliśmy rynek, szukaliśmy partnerów, na targach pozyskaliśmy również potencjalnych klientów. Kiedy wrócimy do Chin nawiążemy z nimi kontakt – skomentował William Lin z Xiamen EASO, prezentujący na stoisku baterie łazienkowe, prysznice i inne akcesoria łazienkowe. Na China Expo Poland nie zabrakło również rękodzieła, artykułów papierniczych, dekoracyjnych i gospodarstwa domowego. – Chciałbym, aby nasze produkty były popularne w Europie, także na rynku Polskim, dlatego też biorę udział w targach, bo chcę przetestować nasze produkty. Miałem możliwość zobaczyć jak wiele ludzi lubi i jest zainteresowanych naszą ofertą. Po zakończeniu targów będę dyskutować z moim agentem jak otworzyć polski rynek dla naszych produktów – powiedział Allen Chow z Xiamen New – Tawa Enterprise, który na targach oferował torby i koce piknikowe. Ponadto wystawcy proponowali polskim zwiedzającym artykuły budowlane, narzędzia i osprzęt, a także akcesoria i części samochodowe. Chińczycy prezentowali również tekstylia, odzież, obuwie i modne dodatki. Na targach zorganizowano także sektor produktów i usług dla biznesu polsko-chińskiego.
Wiedza o imporcie i eksporcie
Podczas Targów China Expo Poland 2012 zorganizowane zostały konferencje poświęcone współpracy biznesowej na linii Polska - Państwo Środka. W ramach Dnia Eksportera odbyły się spotkania poruszające kwestie sposobów rozliczeń kontraktów eksportowych z partnerami chińskimi, wspomagania finansowego, a także warunków eksportu do Chin. Ponadto na konferencji zatytułowanej „Rozpoznanie rynku chińskiego” prezentowano m.in targi i wystawy odbywające się w Chinach. Uczestnicy mogli również uzyskać informacje nt. połączeń lotniczych pomiędzy Polską a Chinami. Mimo, że Polska dąży do zwiększenia eksportu towarów do Chin, to konferencje związane z tematami dotyczącymi importu z Państwa Środka cieszyły się jednak największym zainteresowaniem krajowych przedsiębiorców. Wielu uczestników zgromadziły konferencje organizowane w Dniu Importera - „Negocjacje z partnerem chińskim – wyszukanie produktu” oraz „Warunki importu do Polski”. Popularne również były spotkania dotyczące możliwości transportu morskiego oraz odprawy celnej, a także znaczenia różnic kulturowych w negocjacjach. Prelegenci omówili również temat sposobów rozliczeń kontraktów importowych z partnerami chińskimi. Trzeciego dnia targów miała miejsce konferencja „Perspektywy rozwoju współpracy Polski z Chinami” oraz spotkanie poświęcone innowacyjnym formom promocji i marketingu produktów spożywczych na rynku chińskim. Podczas China Expo Poland 2012 odbyło się także Investment Business Meeting, które przybliżyło słuchaczom warunki inwestowania w Polsce i Chinach.
- Podczas drugiej edycji targów China Expo Poland Polacy z chęcią rozmawiali z chińskimi producentami i eksporterami, nawiązywali kontakty biznesowe, które mają szansę zamienić się w korzystną współpracę w przyszłości. Ponadto zainteresowaniem cieszyły się konferencje towarzyszące targom poświęcone zagadnieniom eksportu. Największą liczbę uczestników zgromadziły natomiast spotkania dotyczące importu towarów między Polską a Chinami. Nasze targi sprawdzają się jako platforma do zacieśniania współpracy między polskimi a chińskimi przedsiębiorcami, są również miejscem w którym Polacy mogą zobaczyć jak barwna i ciekawa jest kultura i tradycja Państwa Środka – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, organizatora targów China Expo Poland.
Targowe atrakcje i konkursy
Podczas China Expo Poland 2012 organizowano liczne atrakcje i konkursy nawiązujące do chińskich zwyczajów i tradycji. Odbyły się m.in. pokazy sztuki walki – kung fu, parzenia prawdziwej chińskiej herbaty, sztuki kaligrafii, jedzenia pałeczkami, a także spotkania nt. Feng Shui. Kucharz gotował na oczach widzów, a zwiedzający mogli spróbować chińskich potraw. Dodatkowo w ramach targów zorganizowany został konkurs „Moja podróż do Chin”. Zwycięzca, który poprawnie odpowiedział na wszystkie pytania sprawdzające wiedzę o Chinach, a także ciekawie opisał znaną Chinkę – Yang Guifei - wygrał wycieczkę do Państwa Środka. Natomiast laureat konkursu fotograficznego na najciekawsze zdjęcie z motywem chińskim wplecionym w polską rzeczywistość wygrał zaproszenie na kolację dla dwóch osób do chińskiej restauracji. Cenne nagrody zostały również przyznane zwycięzcom konkursu dla Polaków ze znajomością języka chińskiego.
Honorowe patronaty
Honorowe patronaty nad China Expo Poland 2012 objęli Waldemar Pawlak, Minister Gospodarki, Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, ICC Polska – Międzynarodowa Izba Handlowa, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Izba Handlu oraz Związek Banków Polskich. Targi wspierały również merytorycznie chińskie organizacje biznesowe. Organizatorami China Expo Poland są Międzynarodowe Targi Polska i China Town Travel.
INFORMACJA PRASOWA
- China Expo Poland jest oknem na Polskę i Europę dla chińskich produktów. Targi nie tylko służą nawiązywaniu współpracy handlowej i inwestycji pomiędzy przedsiębiorstwami z obu Państw, ale także dają możliwość prezentacji chińskiej tradycji i kultury poprzez pokazy parzenia chińskiej herbaty, kaligrafii oraz konkurs ze znajomości języka chińskiego. Zeszłoroczna edycja targów okazała się wielkim sukcesem, została pozytywnie oceniona przez wielu biznesmenów. (…) Promując chińskie produkty w Polsce zachęcamy do wejścia polskich towarów na rynek chiński – powiedział Xu Jian, ambasador Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, podczas uroczystego otwarcia China Expo Poland 2012.
Wszechstronna oferta Chińczyków
Na stoiskach targów China Expo Poland 2012 wystawcy z Chin zaprezentowali tysiące produktów, w tym elementy wyposażenia łazienek i kuchni. - Cieszymy się, że mogliśmy tu przyjechać, nawiązać kontakty z lokalnym biznesem, zwiedzić to piękne miasto i poznać kulturę. Dobrze jest wiedzieć, że Polacy znają się na biznesie. Targi dają możliwość nawiązania kontaktów z tutejszymi przedsiębiorcami. Przygotowywaliśmy się do tego wydarzenia od kilku tygodni, poznawaliśmy rynek, szukaliśmy partnerów, na targach pozyskaliśmy również potencjalnych klientów. Kiedy wrócimy do Chin nawiążemy z nimi kontakt – skomentował William Lin z Xiamen EASO, prezentujący na stoisku baterie łazienkowe, prysznice i inne akcesoria łazienkowe. Na China Expo Poland nie zabrakło również rękodzieła, artykułów papierniczych, dekoracyjnych i gospodarstwa domowego. – Chciałbym, aby nasze produkty były popularne w Europie, także na rynku Polskim, dlatego też biorę udział w targach, bo chcę przetestować nasze produkty. Miałem możliwość zobaczyć jak wiele ludzi lubi i jest zainteresowanych naszą ofertą. Po zakończeniu targów będę dyskutować z moim agentem jak otworzyć polski rynek dla naszych produktów – powiedział Allen Chow z Xiamen New – Tawa Enterprise, który na targach oferował torby i koce piknikowe. Ponadto wystawcy proponowali polskim zwiedzającym artykuły budowlane, narzędzia i osprzęt, a także akcesoria i części samochodowe. Chińczycy prezentowali również tekstylia, odzież, obuwie i modne dodatki. Na targach zorganizowano także sektor produktów i usług dla biznesu polsko-chińskiego.
Wiedza o imporcie i eksporcie
Podczas Targów China Expo Poland 2012 zorganizowane zostały konferencje poświęcone współpracy biznesowej na linii Polska - Państwo Środka. W ramach Dnia Eksportera odbyły się spotkania poruszające kwestie sposobów rozliczeń kontraktów eksportowych z partnerami chińskimi, wspomagania finansowego, a także warunków eksportu do Chin. Ponadto na konferencji zatytułowanej „Rozpoznanie rynku chińskiego” prezentowano m.in targi i wystawy odbywające się w Chinach. Uczestnicy mogli również uzyskać informacje nt. połączeń lotniczych pomiędzy Polską a Chinami. Mimo, że Polska dąży do zwiększenia eksportu towarów do Chin, to konferencje związane z tematami dotyczącymi importu z Państwa Środka cieszyły się jednak największym zainteresowaniem krajowych przedsiębiorców. Wielu uczestników zgromadziły konferencje organizowane w Dniu Importera - „Negocjacje z partnerem chińskim – wyszukanie produktu” oraz „Warunki importu do Polski”. Popularne również były spotkania dotyczące możliwości transportu morskiego oraz odprawy celnej, a także znaczenia różnic kulturowych w negocjacjach. Prelegenci omówili również temat sposobów rozliczeń kontraktów importowych z partnerami chińskimi. Trzeciego dnia targów miała miejsce konferencja „Perspektywy rozwoju współpracy Polski z Chinami” oraz spotkanie poświęcone innowacyjnym formom promocji i marketingu produktów spożywczych na rynku chińskim. Podczas China Expo Poland 2012 odbyło się także Investment Business Meeting, które przybliżyło słuchaczom warunki inwestowania w Polsce i Chinach.
- Podczas drugiej edycji targów China Expo Poland Polacy z chęcią rozmawiali z chińskimi producentami i eksporterami, nawiązywali kontakty biznesowe, które mają szansę zamienić się w korzystną współpracę w przyszłości. Ponadto zainteresowaniem cieszyły się konferencje towarzyszące targom poświęcone zagadnieniom eksportu. Największą liczbę uczestników zgromadziły natomiast spotkania dotyczące importu towarów między Polską a Chinami. Nasze targi sprawdzają się jako platforma do zacieśniania współpracy między polskimi a chińskimi przedsiębiorcami, są również miejscem w którym Polacy mogą zobaczyć jak barwna i ciekawa jest kultura i tradycja Państwa Środka – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, organizatora targów China Expo Poland.
Targowe atrakcje i konkursy
Podczas China Expo Poland 2012 organizowano liczne atrakcje i konkursy nawiązujące do chińskich zwyczajów i tradycji. Odbyły się m.in. pokazy sztuki walki – kung fu, parzenia prawdziwej chińskiej herbaty, sztuki kaligrafii, jedzenia pałeczkami, a także spotkania nt. Feng Shui. Kucharz gotował na oczach widzów, a zwiedzający mogli spróbować chińskich potraw. Dodatkowo w ramach targów zorganizowany został konkurs „Moja podróż do Chin”. Zwycięzca, który poprawnie odpowiedział na wszystkie pytania sprawdzające wiedzę o Chinach, a także ciekawie opisał znaną Chinkę – Yang Guifei - wygrał wycieczkę do Państwa Środka. Natomiast laureat konkursu fotograficznego na najciekawsze zdjęcie z motywem chińskim wplecionym w polską rzeczywistość wygrał zaproszenie na kolację dla dwóch osób do chińskiej restauracji. Cenne nagrody zostały również przyznane zwycięzcom konkursu dla Polaków ze znajomością języka chińskiego.
Honorowe patronaty
Honorowe patronaty nad China Expo Poland 2012 objęli Waldemar Pawlak, Minister Gospodarki, Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, ICC Polska – Międzynarodowa Izba Handlowa, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Izba Handlu oraz Związek Banków Polskich. Targi wspierały również merytorycznie chińskie organizacje biznesowe. Organizatorami China Expo Poland są Międzynarodowe Targi Polska i China Town Travel.
INFORMACJA PRASOWA