7 Jun, 2011
w Aktualności
Szanse rozwoju współpracy gospodarczej z Chinami na China Expo
Jak z sukcesem inwestować w Chinach? Czy trudno jest nawiązać kontakty z chińskimi partnerami biznesowymi? Co należy wiedzieć importując towary z Chin, a także eksportując do Chin? Na te i inne zagadnienia znajdą odpowiedź polscy przedsiębiorcy biorąc udział w konferencjach prowadzonych przez ekspertów podczas sympozjum biznesowego towarzyszącego Targom China Expo Poland 2011. Z kolei goście z Chin przyjeżdżający specjalnie na to wydarzenie, będą mogli uczestniczyć w konferencjach odpowiadających na pytanie, jak inwestować w Polsce, prezentujących korzyści z tego wynikające i aktualne możliwości inwestycyjne w naszym kraju. Targi organizowane są we współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą i PAIiIZ oraz uznaną chińską organizacją biznesową China International Center for Economic and Technical Exchanges (CICETE). Honorowe patronaty nad pierwszą edycją China Expo Poland 2011 objęli Waldemar Pawlak, Minister Gospodarki, Cezary Grabarczyk, Minister Infrastruktury oraz Katarzyna Sobierajska, Wiceminister Sportu i Turystyki. China Expo 2011 odbędzie się w dniach 8-10 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.
- Targi China Expo będą doskonałym pretekstem do rozmów o tym, jak obecnie wygląda i w perspektywie najbliższych lat może rozwijać się współpraca gospodarcza pomiędzy polskimi a chińskimi przedsiębiorcami. Chiny to rynek ogromnych możliwości, z których na pewno warto korzystać. Chcemy aby te targi były również platformą dla rozwoju biznesu pomiędzy Państwem Środka, a naszym krajem. Przygotowany program konferencji prowadzonych przez ekspertów pozwoli naszym przedsiębiorcom zdobyć cenne informacje i wskazówki, jak efektywnie współpracować z chińskimi producentami i eksporterami. Co więcej, pozwoli zaprezentować wszechstronne możliwości inwestycyjne, jakie oferuje Polska zagranicznym partnerom - mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska.
Chiny bliżej Polski
Podczas China Expo Poland zorganizowanych zostanie sześć konferencji. Część tematów przygotowanych będzie zwłaszcza z myślą o polskich przedsiębiorcach interesujących się potencjałem chińskiego rynku. Eksperci będą szczegółowo wyjaśniać, jak inwestować w Chinach, jak importować z Chin do Polski oraz jak eksportować z Polski do Chin. Będzie też można poznać współczesne oblicze Państwa Środka, wciąż mało znane wśród naszego społeczeństwa, które zostanie przedstawione podczas prezentacji „Nowoczesne Chiny”. Z kolei Chińczycy odwiedzający Polskę podczas China Expo będą mogli odkryć walory turystyczne i biznesowe naszego kraju na konferencji „Polska w środku Europy”. a przede wszystkim poznać aktualne wymogi i możliwości związane z inwestycjami w naszym kraju podczas panelu eksperckiego „Jak inwestować w Polsce?”.
Wystawcy prosto z Chin
Na targi China Expo Poland 2011 przyjadą firmy z wielu prowincji Chińskiej Republiki Ludowej m.in. z szeroką ofertą mebli, sprzętu AGD i RTV, sprzętu sanitarnego, artykułów biurowych, wyposażenia wnętrz, odzieży, obuwia, upominków, ozdób i tekstyliów oraz firmy zainteresowanie inwestowaniem w Polsce również w sektorze budownictwa. Udział w wydarzeniu zapowiedziało około 250 firm.
Chińskie atrakcje na targach
Oprócz programu merytorycznego dotyczącego współpracy gospodarczej między Polską i Chinami oraz ciekawej oferty wystawców, na zwiedzających targi czekać będą liczne atrakcje, m.in. pokazy tańczących smoków, Kung-Fu, kaligrafii, parzenia herbaty czy degustacje orientalnych potraw. Ponadto, zapisując się na stronie targów na newsletter China Expo Poland, będzie można wziąć udział w organizowanych jeszcze przed targami konkursach, w których główną nagrodą będzie wycieczka do Chin.
Darmowe zwiedzanie
Wstęp na targi China Expo Poland jest bezpłatny. Wszystkich zwiedzających obowiązuje rejestracja, której można dokonać on-line na www.chinaexpo.pl bądź podczas trwania targów.
Nowoczesne miejsce – Centrum MT Polska
Organizatorami pierwszej edycji China Expo Poland 2011 są MT Polska i China Town Travel. Wydarzenie odbędzie się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowe przy ul. Marsa 56C w Warszawie. Obiekt oddalony jest 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Przy centrum znajduje się 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Do obiektu można również dojechać komunikacją miejską za pośrednictwem 10 miejskich linii autobusowych z różnych punktów Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego można dostać się Pociągami Kolei Mazowieckich.
INFORMACJA PRASOWA
- Targi China Expo będą doskonałym pretekstem do rozmów o tym, jak obecnie wygląda i w perspektywie najbliższych lat może rozwijać się współpraca gospodarcza pomiędzy polskimi a chińskimi przedsiębiorcami. Chiny to rynek ogromnych możliwości, z których na pewno warto korzystać. Chcemy aby te targi były również platformą dla rozwoju biznesu pomiędzy Państwem Środka, a naszym krajem. Przygotowany program konferencji prowadzonych przez ekspertów pozwoli naszym przedsiębiorcom zdobyć cenne informacje i wskazówki, jak efektywnie współpracować z chińskimi producentami i eksporterami. Co więcej, pozwoli zaprezentować wszechstronne możliwości inwestycyjne, jakie oferuje Polska zagranicznym partnerom - mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska.
Chiny bliżej Polski
Podczas China Expo Poland zorganizowanych zostanie sześć konferencji. Część tematów przygotowanych będzie zwłaszcza z myślą o polskich przedsiębiorcach interesujących się potencjałem chińskiego rynku. Eksperci będą szczegółowo wyjaśniać, jak inwestować w Chinach, jak importować z Chin do Polski oraz jak eksportować z Polski do Chin. Będzie też można poznać współczesne oblicze Państwa Środka, wciąż mało znane wśród naszego społeczeństwa, które zostanie przedstawione podczas prezentacji „Nowoczesne Chiny”. Z kolei Chińczycy odwiedzający Polskę podczas China Expo będą mogli odkryć walory turystyczne i biznesowe naszego kraju na konferencji „Polska w środku Europy”. a przede wszystkim poznać aktualne wymogi i możliwości związane z inwestycjami w naszym kraju podczas panelu eksperckiego „Jak inwestować w Polsce?”.
Wystawcy prosto z Chin
Na targi China Expo Poland 2011 przyjadą firmy z wielu prowincji Chińskiej Republiki Ludowej m.in. z szeroką ofertą mebli, sprzętu AGD i RTV, sprzętu sanitarnego, artykułów biurowych, wyposażenia wnętrz, odzieży, obuwia, upominków, ozdób i tekstyliów oraz firmy zainteresowanie inwestowaniem w Polsce również w sektorze budownictwa. Udział w wydarzeniu zapowiedziało około 250 firm.
Chińskie atrakcje na targach
Oprócz programu merytorycznego dotyczącego współpracy gospodarczej między Polską i Chinami oraz ciekawej oferty wystawców, na zwiedzających targi czekać będą liczne atrakcje, m.in. pokazy tańczących smoków, Kung-Fu, kaligrafii, parzenia herbaty czy degustacje orientalnych potraw. Ponadto, zapisując się na stronie targów na newsletter China Expo Poland, będzie można wziąć udział w organizowanych jeszcze przed targami konkursach, w których główną nagrodą będzie wycieczka do Chin.
Darmowe zwiedzanie
Wstęp na targi China Expo Poland jest bezpłatny. Wszystkich zwiedzających obowiązuje rejestracja, której można dokonać on-line na www.chinaexpo.pl bądź podczas trwania targów.
Nowoczesne miejsce – Centrum MT Polska
Organizatorami pierwszej edycji China Expo Poland 2011 są MT Polska i China Town Travel. Wydarzenie odbędzie się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowe przy ul. Marsa 56C w Warszawie. Obiekt oddalony jest 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Przy centrum znajduje się 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Do obiektu można również dojechać komunikacją miejską za pośrednictwem 10 miejskich linii autobusowych z różnych punktów Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego można dostać się Pociągami Kolei Mazowieckich.
INFORMACJA PRASOWA