Sukcesy podczas IV edycji konferencji Event Biznes
W centrum targowo-ekspozycyjnym Digital Knowledge Village w Warszawie 7 listopada odbyła się IV edycja skutecznego eventu Event Biznes. Organizator wydarzenia, Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE), uznaje zjazd za sukces merytoryczny oraz frekwencyjny. W wydarzeniu wzięło udział 260 uczestników, 25 prelegentów, 40 partnerów biznesowych (w tym 26 wystawców i 16 mediów branżowych). Prowadzącym wydarzenie była Aleksandra Mikołajczyk.
Event – każdy o nim słyszał, jednak nie każdy go stosuje i nie każdy wie jak i po co wdrażać tego typu przedsięwzięcia w życie. Podczas konferencji przedstawiono event jako jeden ze sposobów marketingowych oraz to, jak dotrzeć z nim do wybranej grupy odbiorców. Spotkanie zostało podzielone na pięć bloków, pośród których każdemu odpowiadał jeden z poszczególnych tematów:
- Wartości w budowaniu efektywnych relacji
- Event w zintegrowanej komunikacji marketingowej – case studies
- Różnorodne rodzaje eventów a cele interesariuszy
- Bezpieczeństwo w organizacji eventów
- Przyszłość eventów – działania i narzędzia.
Digital Knowledge Village posiada także nowoczesne studia multimedialne i badawcze oraz rozbudowane zaplecze postrodukcyjne. Przy okazji różnych wydarzeń można między innymi przeprowadzić w komfortowych warunkach wywiady z prelegentami.
Wydarzenie rozpoczęło się pomysłowo – występem Adama Sztaby, który jest kompozytorem i dyrygentem. Opowiedział on o mechanizmach zarządzania, współpracy oraz odpowiedzialności za wspólny projekt, czyli o istotnych kwestiach zarówno w zespole muzycznym, jak i w świecie biznesowym. Sebastian Kotow opowiedział o zaufaniu jako podstawowej wartości w event marketingu z perspektywy psychologa biznesu, ponieważ zaufanie to siła napędowa dobrych relacji w grupie, a co za tym idzie - kreatywności i zaangażowania. Dr hab. Jacek Wasilewski podczas swojej prelekcji opowiedział o wadze spójność przekazu i komunikacji marki. Luiza Derek zwróciła uwagę na wykorzystanie event marketingu w realizacji globalnych i lokalnych założeń firmy. Zaprezentowano również przykładowe rozwiązania eventowe: 100-lecia marki BMW, kampanii Play „Gamers Gona Play”oraz rekordowy pokaz VR i Mitsubishi ASX 2017.
Komunikacja była i wciąż pozostaje ważnym elementem, również podczas event marketingu. Warsztaty dotyczące tego, jak rozmawiać z pracownikami prowadziła Marta Pokutycka-Mądrala, Katarzyna Głowacka oraz Monika Starecka. Wystąpił tu również Tomasz Kammel, który podzielił się spostrzeżeniami, jak budować relacje z odbiorcą za pomocą wystąpień. Katarzyna Cioch wskazała, że kongres może efektywnie wpłynąć na współpracę między stowarzyszeniem, a środowiskiem biznesowym.
Zagadnienie bezpieczeństwa to jeden z tematów, któremu również poświęcono tutaj szeroką uwagę, ponieważ organizacja bezpieczeństwa podczas dużych wydarzeń wpływa na skuteczność oraz atrakcyjność wydarzenia. Eda Ozden przedstawiła bilans zagrożeń i bezpieczeństwa współczesnego świata, zaś Andrzej Kruczyński opowiedział o narzędziach zabezpieczających wydarzenia.
O przyszłości eventów opowiedzieli trenerzy biznesowi: dr Krzysztof Celuch oraz Ruud Janssen. Przedstawili oni nową metodę projektowania wydarzeń oraz zarządzani nimi - #EventCanvas. Agnieszka Majkowska - pokazała w jaki sposób zagadnienia podejmowane przez Radę SBE mogą pomóc zleceniodawcom wydarzeń na każdym etapie współpracy z branżą eventową, a Magdalena Galińska przedstawiła temat najlepszych praktyk wynikających z Dialogu Branżowego. Spotkanie zamknęła rozmowa na temat przyszłości event marketingu, którą poprowadziła Magdalena Kondas.
SBE postanowiło, po raz pierwszy w historii, wyróżnić niektóre osoby tytułem Członka Honorowego, otrzymali je: Ewelina Sobolewska, Jacek Caputa, Łukasz Kosuniak, Marta Pokutycka-Mądrala, Agnieszka Majkowska, Piotr Jaworowicz, Piotr Burdzy oraz Edyta Brykała.
Mimo że spotkanie trwało jeden dzień, skupiło przedstawicieli przemysłu spotkań w jednym miejscu. Event Biznes okazał się nie tylko dobrym sposobem poznania innowacyjnych trendów w event marketingu, ale również nawiązania nowych relacji biznesowych.
SBE nie poprzestaje na laurach, po sukcesie tegorocznej edycji konferencji Event Biznes zaczyna już przygotowania do jubileuszowego spotkania w przyszłym roku.
Więcej zdjęć oraz informacji można odnaleźć na stronie www.eventbiznes.pl
INFORMACJA PRASOWA