6 Jul, 2016
w Aktualności
Raport - Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2016
Już po praz piąty przedstawiamy szczegółową analizę na temat sytuacji polskiego rynku konferencyjno-szkoleniowego. Zebrane na początku 2016 roku dane pozwoliły na stworzenie raportu pt. "Rynek obiektów konferencyjnych w Polsce 2016", który w zwięzły sposób dostarcza istotnych informacji na temat obiektów konferencyjnych w kraju oraz prognozuje dalszą drogę ich rozwoju. Wiedza ta z pewnością okaże się niezwykle przydatna dla wszystkich tych, którzy pragną rozwijać biznesową ofertę.
W badaniu wzięło udział 181 przedstawicieli branży hotelarskiej z całego kraju. Najwięcej respondentów pochodziło z obiektów znajdujących się na terenie województwa małopolskiego, wielkopolskiego, mazowieckiego oraz pomorskiego. Ich przedstawiciele w głównej mierze reprezentowali hotele 3-gwiazdkowe, ośrodki szkoleniowo-konferencyjne oraz obiekty utrzymane w standardzie 4-gwiazdek.
Analiza zgromadzonych wyników pokazała, że dominującym rodzajem spotkań odbywających się w obiektach w Polsce są szkolenia, konferencje oraz imprezy integracyjne. Badanie potwierdziło również, że za "gorący sezon" konferencyjny uważa się wrzesień i październik oraz maj i czerwiec. Informacje te z pewnością okażą się niezwykle przydatne przy tworzeniu ofert konferencyjno-szkoleniowych. W trakcie ich układania warto uwzględnić fakt, że zdecydowana większość badanych preferuje imprezy 2-dniowe, a najpopularniejszym dniem tygodnia na tego typu przedsięwzięcie jest czwartek.
Dalsza część raportu prezentuje obraz potencjalnego klienta obiektu konferencyjno-szkoleniowego w Polsce. Dzięki zebranym informacjom dowiadujemy się, że z biznesowej oferty najczęściej korzystają mieszkańcy województwa mazowieckiego będący przedstawicielami małych i średnich przedsiębiorstw, firm szkoleniowych oraz dużych korporacji. Z kolei branżą, która najczęściej decyduje się na tego typu spotkania jest medycyna i farmacja oraz handel. Uwagę warto zwrócić na kluczowe czynniki decydujące o wyborze danego obiektu na konferencje lub szkolenie. Według respondentów najważniejszą rolę odgrywa lokalizacja i możliwość noclegu oraz oferta usług dodatkowych hotelu.
W ostatniej części raportu przedstawiono wyniki dotyczące form promocji obiektów konferencyjnych w Polsce, z których największy odsetek dotyczy działań wykorzystania w tym celu portali konferencyjnych. Według respondentów największą popularnością cieszą się portale MojeKonferencje.pl (75,57%), SaleBiznesowe.pl (59,66%) oraz konferencje.pl (36,36%), które mogą pochwalić się wzrostem procentowych wskaźników w porównaniu do zeszłego roku.
Całość jest zbiorem wielu ciekawych informacji i wniosków, które z pewnością okażą się przydatne dla organizatorów biznesowych wydarzeń. Przedstawiona analiza umożliwi przede wszystkim zaplanowanie odpowiednich działań promocyjnych obiektu oraz wskaże najbardziej pożądane kierunki rozwoju, które przyczynią się do przyciągnięcia jak największej liczby klientów.
W badaniu wzięło udział 181 przedstawicieli branży hotelarskiej z całego kraju. Najwięcej respondentów pochodziło z obiektów znajdujących się na terenie województwa małopolskiego, wielkopolskiego, mazowieckiego oraz pomorskiego. Ich przedstawiciele w głównej mierze reprezentowali hotele 3-gwiazdkowe, ośrodki szkoleniowo-konferencyjne oraz obiekty utrzymane w standardzie 4-gwiazdek.
Analiza zgromadzonych wyników pokazała, że dominującym rodzajem spotkań odbywających się w obiektach w Polsce są szkolenia, konferencje oraz imprezy integracyjne. Badanie potwierdziło również, że za "gorący sezon" konferencyjny uważa się wrzesień i październik oraz maj i czerwiec. Informacje te z pewnością okażą się niezwykle przydatne przy tworzeniu ofert konferencyjno-szkoleniowych. W trakcie ich układania warto uwzględnić fakt, że zdecydowana większość badanych preferuje imprezy 2-dniowe, a najpopularniejszym dniem tygodnia na tego typu przedsięwzięcie jest czwartek.
Dalsza część raportu prezentuje obraz potencjalnego klienta obiektu konferencyjno-szkoleniowego w Polsce. Dzięki zebranym informacjom dowiadujemy się, że z biznesowej oferty najczęściej korzystają mieszkańcy województwa mazowieckiego będący przedstawicielami małych i średnich przedsiębiorstw, firm szkoleniowych oraz dużych korporacji. Z kolei branżą, która najczęściej decyduje się na tego typu spotkania jest medycyna i farmacja oraz handel. Uwagę warto zwrócić na kluczowe czynniki decydujące o wyborze danego obiektu na konferencje lub szkolenie. Według respondentów najważniejszą rolę odgrywa lokalizacja i możliwość noclegu oraz oferta usług dodatkowych hotelu.
W ostatniej części raportu przedstawiono wyniki dotyczące form promocji obiektów konferencyjnych w Polsce, z których największy odsetek dotyczy działań wykorzystania w tym celu portali konferencyjnych. Według respondentów największą popularnością cieszą się portale MojeKonferencje.pl (75,57%), SaleBiznesowe.pl (59,66%) oraz konferencje.pl (36,36%), które mogą pochwalić się wzrostem procentowych wskaźników w porównaniu do zeszłego roku.
Całość jest zbiorem wielu ciekawych informacji i wniosków, które z pewnością okażą się przydatne dla organizatorów biznesowych wydarzeń. Przedstawiona analiza umożliwi przede wszystkim zaplanowanie odpowiednich działań promocyjnych obiektu oraz wskaże najbardziej pożądane kierunki rozwoju, które przyczynią się do przyciągnięcia jak największej liczby klientów.