Podsumowanie 5. Konferencji Event Biznes
19 października zakończyła się Konferencja Event Biznes. Wydarzenie miało miejsce na nowoczesnych przestrzeniach Ptak Warsaw Expo. W spotkaniu brali udział managerowie, kierownicy i pracownicy działów marketingu, komunikacji, PR i HR z całego kraju. Słuchali oni wykładów i prezentacji specjalistów związanych z szeroko pojętą branżą eventową.
Jak zaznaczają organizatorzy, czyli Stowarzyszenie Branży Eventowej, tegoroczna edycja Event Biznes miała na celu ukazać, jakie możliwości i zastosowania posiadają narzędzia event marketingu w różnych aspektach działalności przedsiębiorstw, instytucji i stowarzyszeń. Dyrektor Programowa Konferencji oraz Prezes Zarządu SBE, Marta Chmielewska, dodaje, że konferencja mogła pomóc pracownikom opanować metody radzenia sobie z problemami, z jakimi mogą się spotkać w branży.
Uczestnicy Event Biznes otrzymali szeroki wachlarz praktycznych rozwiązań marketingowych, a także sporą dawkę wiedzy opartej na doświadczeniu praktyków związanych z rynkiem organizowania wydarzeń biznesowych. Konferencja skupiała się głównie na analizie trendów w socjologii, marketingu i nowych technologiach. Goście mogli porównać różne rodzaje strategii budowania marki, promocji oraz zarządzania produktem i usługą za pomocą narzędzia, jakim jest event.
Program spotkania tworzyło pięć bloków tematycznych:
Wyzwania
Nowe technologie
Event w zintegrowanej komunikacji marketingowej
Event w Employer brandingu
Przepisy prawa i standardy.
W ramach każdego sektora analizowano różnego rodzaju wydarzenia, jakie zdarzają się podczas projektów, a także poruszono temat zmian w przepisach dotyczących organizacji wydarzeń i odpowiedzialności ponoszonej przez organizatorów. Z okazji jubileuszu, Event Biznes został wzbogacony także o blok celebracji, która często jest głównym celem wydarzeń firmowych. O temacie wypowiedział się znany polski językoznawca, prof. Jerzy Bralczyk. Spore zainteresowanie i zaskoczenie wzbudził występ mistrzyni olimpijskiej w pływaniu, Otylii Jędrzejczak, która pokazała podobieństwa między organizacją eventów a treningiem sportowym. W obu przypadkach sukces, zarówno indywidualny, jak i zespołowy, jest miarą determinacji i wieloetapowej pracy.
Można było osłuchać także o wykorzystywaniu komunikacji werbalnej i niewerbalnej podczas planowania wydarzenia. Wykład poprowadził szkoleniowiec, dziennikarz i coach, Piotr Bucki. Natomiast Adrian Kostrzębski, który pełni funkcję PR & sales director w Turtle Entertainment Polska Sp. z o.o. mówił o pracy nad jednym z najlepiej rozpoznawalnych wydarzeń e-sportowych na świecie. Na scenie pojawił się także starszy specjalista Volkswagen Poznań, Dawid Niemczyk, który przedstawiał cele, wyzwania oraz efekty, jakie przynosi event, podając jako przykład jubileusz 25-lecia Volkswagena w Poznaniu.
O tym, jak można sprawić, aby event stał się ważnym elementem zintegrowanej komunikacji w firmie mówiła dyrektor komunikacji korporacyjnej T-Mobile, Małgorzata Rybak- Dowżyk. Natomiast socjolog dr Tomasz Sobierajski opowiadał o sposobach podejścia do klientów X, Y i Z. Uczył także o tym, co powinien wiedzieć każdy pracodawca o różnych generacjach i ich sposobach pracy.
Podczas Event Biznes występowali także prelegenci z zagranicy. O zbliżających się rewolucjach w branży mówił Stephan Jung z CEO, InoventiQ Group. Natomiast Michiel Pool pracujący jako Head of Global Events External Activation and Engagement mówił o marketingu zintegrowanym z perspektywy marki Ericsson. Widzowie mogli posłuchać również o roli, jaką pełni event w procesie budowania marki pracodawcy. W swoim wystąpieniu Maria Kirillova, dyrektor zarządzająca Baltic Event Industry Club, bazowała na porównaniu sprawdzonych międzynarodowych praktyk.
Wynalazca, elektronik oraz programista, Piotr Psyllos, mówił o najnowszych rozwiązaniach technologicznych w branży eventowej. Informatyk opowiadał o botach i uczeniu maszynowym, które są wykorzystywane w planowaniu, jak i samej organizacji wydarzeń branżowych. Proces digitalizacji przedsiębiorstw omawiali konsultanci marketingu B2B. Łukasz Kosuniak i Wiktor Łyczko pokazywali, jak można wprowadzić eventy w świat cyfrowy. Pełnomocnik Zarządu SAR, Paweł Tyszkiewicz, podsumował finał dialogu pomiędzy klientami a agencjami, opierając się o zapisy Białej Księgi Komunikacji Marketingowej.
Konferencja Event Biznes została zakończona debatą poruszającą temat regulacji, które wypływają na współpracę w organizacji eventów. Prowadziła ją Magdalena Kondas, dyrektor programową Konferencji Event Biznes oraz redaktor naczelna MeetingPlanner.p. W panelu dyskusyjnym brali udział: Marta Chmielewska-prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej, prezes Mea Group, Sebastian Oprządek-prezes Zarządu El-Padre, KAE, Krzysztof Celuch-prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, prezes Celuch Consulting, Mariusz Geraltowski-prezes Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, Joanna Cendrowska-dyrektor ds. marketingu i komunikacji, rzecznik pras. Grupy Eiffage w Polsce oraz mec. Michał Kibil- adwokat, partner zarządzający w kancelarii Kibil i Partnerzy.
Portal SaleBiznesowe.pl miał zaszczyt nie tylko uczestniczyć w konferencji, ale także pełnić rolę jej patrona medialnego. Zdobyliśmy obszerną wiedzę, nawiązaliśmy nowe znajomości oraz powróciliśmy z nową energią do dalszej pracy. Jesteśmy pewni, że tego typu spotkania pozwolą dalej rozwijać się branży eventowej w Polsce. Organizatorzy już zapowiadają następną edycję Konferencji Event Biznes, która ma odbyć się jesienią 2019 roku w Global Expo w Warszawie.
INFORMACJA PRASOWA