4 Apr, 2011
w Aktualności
Meeting plannerzy testują możliwości eventowe Warmii i Mazur
Dlaczego na Warmii i Mazurach odbywa się tak mało eventów? Co zrobić, żeby zachęcić meeting plannerów do wykorzystywania zaplecza konferencyjno-eventowego regionu? Jakie są możliwości Warmii i Mazur w dziedzinie organizacji wydarzeń eventowych? Na te i inne pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy dyskusji, która odbyła się 25 marca br., podczas inauguracyjnego study tour portalu MeetingPlanner.pl - MP Experience - Warmia i Mazury.
W spotkaniu na Mazurach wzięło udział ponad 70 uczestników, w tym ok. 40 meeting plannerów zarówno z korporacji jak i agencji eventowych a także ok. 30 usługodawców z rejonu Warmii i Mazur. Partnerami wyjazdu była sieć hoteli Condohotels goszcząca uczestników w nowo wybudowanym czterogwiazdkowym Hotelu Willa Port w Ostródzie, firma BARTBO - ze strony profesjonalnego przygotowania programu outdoorowego oraz Stowarzyszenie Branży Eventowej.
- MP Experience to kontynuacja sprawdzonej już i efektywnej formuły MP Fast Date - spotkań meeting plannerów z usługodawcami branży spotkań - po raz pierwszy na wyjeździe. To jedno z niewielu wydarzeń, przygotowanych przede wszystkim z myślą o profesjonalistach branży spotkań. Podczas niego uczestnicy mogli, w krótkim czasie, w trakcie zaaranżowanych spotkań porozmawiać z usługodawcami i poznać ich ofertę - mówi Piotr Cieślak, Dyrektor Zarządzający portalu MeetingPlanner.pl.
Swoje możliwości zaprezentowały uczestnikom największe obiekty konferencyjno-hotelowe regionu Warmii i Mazur a także przedstawiciele usługodawców oferujących programy i sprzęt outodorowy, żeglarski czy usługi artystyczne.
Spotkaniom w cztery oczy, tradycyjnie już towarzyszyła dyskusja panelowa, tym razem dotycząca możliwości regionu Warmii i Mazur w dziedzinie organizacji wydarzeń eventowych. Uczestniczyli w niej: Elżbieta Jurska, Project Manager z Planners Polska; Jarosław Majstat, Director of Sales & Marketing z Condohotels Group; Aleksandra Rusin, General Manager Assistant / Event Coordinator z Boehringer Ingelheim; Rafał Tyszka, Specjalista ds. kluczowych klientów z BARTBO.
Uczestnicy dyskusji zastanawiali się co zrobić, by spotkań biznesowych w regionie Warmii i Mazur było więcej, ponieważ jak dotąd, stanowią one mały procent organizowanych przez firmy eventów. Region Warmii i Mazur pozostaje w obrębie szczególnego zainteresowania profesjonalistów branży spotkań ze względu na swoje atrakcyjne położenie i walory przyrodnicze. Klienci z dużych korporacji, posiadających oddziały w całej Polsce, na spotkania integracyjne czesto wybierają destynacje w centralnej części kraju. Tu można upatrywać szansy dla tego regionu, ale pod pewnymi warunkami.
Bez wątpienia problemem regionu jest brak rozbudowanego zaplecza konferencyjno-hotelowego w standardzie 4- i 5-gwiazdkowym oraz słaba znajomość oferty hotelowej wśród meeting plannerów. Obecnie, większe spotkania monopolizują, nieliczne na Mazurach, duże obiekty posiadające w swojej ofercie większe sale konferencyjne. Znaczna ilość obiektów 3-gwiazdkowych daje natomiast szanse organizowania niskobudżetowych spotkań czy wyjazdów firmowych. Jak przyznali uczestnicy panelu, Mazury są niedostatecznie skomunikowane z innymi miastami. To się powoli zmienia, dzięki inwestycjom drogowym.
- Pierwszy raz uczestniczyliśmy w takiej formule i w takim spotkaniu. To, że spotykamy się z tak wieloma firmami, które działają na rynku MICE na Mazurach i zawarte tutaj znajomości, to będzie kapitał nieoceniony. Personalne relacje są bardzo cenne i zmieniają jakość późniejszych kontaktów. Wszystkie wątpliwości, które mamy wobec jakiegoś obiektu oraz informacje, które możemy znaleźć na stronach internetowych możemy zweryfikować, zadać od razu kilka pytań, dowiedzieć się czegoś ciekawego. Myślę, że taka formuła jak najbardziej się sprawdza. To nie są spotkania jak na targach, gdy czekamy, czy ktoś będzie miał chwilę czasu na stoisku. Tu ktoś nad tym czuwa i moderuje i ta organizacja jest fantastyczna – powiedziała Elżbieta Jurska, Project Manager z Planners Polska.
Zwieńczeniem pierwszego dnia wyjazdu była impreza integracyjna, utrzymana w klimacie 4 stron świata z rozbudowanym programem gier sprzyjającym przyjacielskiej rywalizacji.
Program wyjazdu był szczególnie urozmaicony i zakładał oprócz udziału w fast date, uczestnictwo w programie zajęć outdoorowych drugiego dnia, oferującym unikalną okazję do przetestowania profesjonalnego sprzętu, takiego jak: segwaye, samochody terenowe, quady, poduszkowce, ścianka wspinaczkowa, paintball - wszystko w doskonałej atmosferze i … przy pięknej pogodzie.
Zgodnie z planem na rok 2011, portal MeetingPlanner.pl przygotowuje już kolejne wyjazdy, w celu poznania i przetestowania możliwości eventowych innych regionów.
INFORMACJA PRASOWA
W spotkaniu na Mazurach wzięło udział ponad 70 uczestników, w tym ok. 40 meeting plannerów zarówno z korporacji jak i agencji eventowych a także ok. 30 usługodawców z rejonu Warmii i Mazur. Partnerami wyjazdu była sieć hoteli Condohotels goszcząca uczestników w nowo wybudowanym czterogwiazdkowym Hotelu Willa Port w Ostródzie, firma BARTBO - ze strony profesjonalnego przygotowania programu outdoorowego oraz Stowarzyszenie Branży Eventowej.
- MP Experience to kontynuacja sprawdzonej już i efektywnej formuły MP Fast Date - spotkań meeting plannerów z usługodawcami branży spotkań - po raz pierwszy na wyjeździe. To jedno z niewielu wydarzeń, przygotowanych przede wszystkim z myślą o profesjonalistach branży spotkań. Podczas niego uczestnicy mogli, w krótkim czasie, w trakcie zaaranżowanych spotkań porozmawiać z usługodawcami i poznać ich ofertę - mówi Piotr Cieślak, Dyrektor Zarządzający portalu MeetingPlanner.pl.
Swoje możliwości zaprezentowały uczestnikom największe obiekty konferencyjno-hotelowe regionu Warmii i Mazur a także przedstawiciele usługodawców oferujących programy i sprzęt outodorowy, żeglarski czy usługi artystyczne.
Spotkaniom w cztery oczy, tradycyjnie już towarzyszyła dyskusja panelowa, tym razem dotycząca możliwości regionu Warmii i Mazur w dziedzinie organizacji wydarzeń eventowych. Uczestniczyli w niej: Elżbieta Jurska, Project Manager z Planners Polska; Jarosław Majstat, Director of Sales & Marketing z Condohotels Group; Aleksandra Rusin, General Manager Assistant / Event Coordinator z Boehringer Ingelheim; Rafał Tyszka, Specjalista ds. kluczowych klientów z BARTBO.
Uczestnicy dyskusji zastanawiali się co zrobić, by spotkań biznesowych w regionie Warmii i Mazur było więcej, ponieważ jak dotąd, stanowią one mały procent organizowanych przez firmy eventów. Region Warmii i Mazur pozostaje w obrębie szczególnego zainteresowania profesjonalistów branży spotkań ze względu na swoje atrakcyjne położenie i walory przyrodnicze. Klienci z dużych korporacji, posiadających oddziały w całej Polsce, na spotkania integracyjne czesto wybierają destynacje w centralnej części kraju. Tu można upatrywać szansy dla tego regionu, ale pod pewnymi warunkami.
Bez wątpienia problemem regionu jest brak rozbudowanego zaplecza konferencyjno-hotelowego w standardzie 4- i 5-gwiazdkowym oraz słaba znajomość oferty hotelowej wśród meeting plannerów. Obecnie, większe spotkania monopolizują, nieliczne na Mazurach, duże obiekty posiadające w swojej ofercie większe sale konferencyjne. Znaczna ilość obiektów 3-gwiazdkowych daje natomiast szanse organizowania niskobudżetowych spotkań czy wyjazdów firmowych. Jak przyznali uczestnicy panelu, Mazury są niedostatecznie skomunikowane z innymi miastami. To się powoli zmienia, dzięki inwestycjom drogowym.
- Pierwszy raz uczestniczyliśmy w takiej formule i w takim spotkaniu. To, że spotykamy się z tak wieloma firmami, które działają na rynku MICE na Mazurach i zawarte tutaj znajomości, to będzie kapitał nieoceniony. Personalne relacje są bardzo cenne i zmieniają jakość późniejszych kontaktów. Wszystkie wątpliwości, które mamy wobec jakiegoś obiektu oraz informacje, które możemy znaleźć na stronach internetowych możemy zweryfikować, zadać od razu kilka pytań, dowiedzieć się czegoś ciekawego. Myślę, że taka formuła jak najbardziej się sprawdza. To nie są spotkania jak na targach, gdy czekamy, czy ktoś będzie miał chwilę czasu na stoisku. Tu ktoś nad tym czuwa i moderuje i ta organizacja jest fantastyczna – powiedziała Elżbieta Jurska, Project Manager z Planners Polska.
Zwieńczeniem pierwszego dnia wyjazdu była impreza integracyjna, utrzymana w klimacie 4 stron świata z rozbudowanym programem gier sprzyjającym przyjacielskiej rywalizacji.
Program wyjazdu był szczególnie urozmaicony i zakładał oprócz udziału w fast date, uczestnictwo w programie zajęć outdoorowych drugiego dnia, oferującym unikalną okazję do przetestowania profesjonalnego sprzętu, takiego jak: segwaye, samochody terenowe, quady, poduszkowce, ścianka wspinaczkowa, paintball - wszystko w doskonałej atmosferze i … przy pięknej pogodzie.
Zgodnie z planem na rok 2011, portal MeetingPlanner.pl przygotowuje już kolejne wyjazdy, w celu poznania i przetestowania możliwości eventowych innych regionów.
INFORMACJA PRASOWA