Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015 rozpoczęty
Dzisiaj w Rzeszowie rozpoczęło się wydarzenie o najdłuższej tradycji w branży – Kongres Profesjonalistów Public Relations. W konferencji bierze udział blisko 300 uczestników – praktyków biznesu i naukowców. W tym roku dyskusje skoncentrowane są na temacie relacji z mediami, dlatego wśród zaproszonych gości znaleźli się również dziennikarze znani z telewizji, prasy oraz serwisów internetowych. Jest to już 15 konferencja z cyklu branżowych spotkań.
Eksperci branży public relations, znane osoby ze świata mediów oraz merytoryka na najwyższym poziomie – tak prezentuje się tegoroczna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który dzisiaj rozpoczął się w Rzeszowie. Uczestnicy spotkania przez dwa dni dyskutować będą o najlepszych kampaniach, trendach i wyzwaniach oraz o tym, co wymaga poprawy w praktyce polskiego PR-u.
- Relacje z mediami mogą być skutecznym sposobem na budowanie wizerunku firmy. Jednak tylko wtedy, gdy są rozsądnie prowadzone i według zasad, którymi kierują się dziennikarze. Chociaż media ewoluują w ekspresowym tempie i pojawiają się nowe technologie usprawniające prace piarowców, to pewne standardy działania pozostają niezmienne – tłumaczy dr Dariusz Tworzydło, prezes Exacto Sp. z o.o.
Które praktyki stosować w relacjach z dziennikarzami, a czego należy się wystrzegać? Jak sprawić, aby współpraca była satysfakcjonująca dla obu stron? Prawdopodobnie odpowiedzi na te pytania padną podczas spotkania w Rzeszowie.
Media relations to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi budowania wizerunku. Niestety te działania przysparzają praktykom PR-u wielu trudności. Słabo oceniają je również dziennikarze, którzy skarżą się między innymi na słabą jakość materiałów, częste telefony i wysyłanie informacji na oślep. Nie zawsze zadowoleni z efektów są także klienci. Podczas Kongresu Grzegorz Miecugow, dziennikarz i wydawca TVN24, Maciej Orłoś, dziennikarz TVP oraz Tomasz Machała, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl podpowiedzą, jak współpracować z mediami, jak tworzyć dobry content, a także co zrobić, aby dobrze zaprezentować się podczas wystąpień przed kamerami.
- Spróbujemy skonfrontować opinię na temat postrzegania pracy piarowców przez przedstawicieli mediów, a jednocześnie zweryfikować je z oczekiwaniami klientów – dodaje dr Dariusz Tworzydło.
Rozwój social media, pojawienie się rozwiązań technologicznych wspierających kontakty z dziennikarzami to zagadnienia, do których z pewnością nawiązywać będą zaproszeni goście – najpierw podczas kilku bloków prelekcji, a drugiego dnia w trakcie praktycznych warsztatów. Lista prelegentów to 30 nazwisk, wśród których są przedstawiciele agencji piarowych i interaktywnych, instytucji naukowych i badawczych oraz oczywiście mediów. Podczas Kongresu wystąpią m.in.: Marcin Bochenek, Dyrektor Projektów Strategicznych NASK, Arkadiusz Mierzwa, Dyrektor ds. Komunikacji i Public Relations nc+, Joanna Malinowska-Parzydło, CEO Personal Brand Institute, Adam Łaszyn, Prezes Zarządu Alert Media Communications, Aleksandra Zarychta-Kuzalska, Brand PR Manager Kompani Piwowarskiej, Paweł Trochimiuk, Prezes Zarządu Partner of Promotion, Bohdan Pawłowicz, Właściciel PBS Solutions, dr Krystian Dudek, Prezes Zarządu PSPR, Właściciel Instytutu PUBLICO. Pierwszego dnia wybrane prelekcje będą transmitowane online na portalu newsline.pl.
Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. Oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Województwo Podkarpackie, Miasto Rzeszów, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsorem głównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej:www.kongresprofesjonalistow.pl.
INFORMACJA PRASOWA