11 Oct, 2012
w Aktualności
Jubileuszowe XX Targi Turystyczne TT Warsaw za nami
663 wystawców z 64 krajów świata już po raz 20. spotkało się, aby nawiązać lub podtrzymać zawodowe kontakty. Pytani po zakończeniu imprezy odpowiadali jednym głosem – jesteśmy zadowoleni! TT Warsaw odbyły się w dniach 27 - 29 września br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.
Setki kolorowych, pomysłowo, a zarazem profesjonalnie przygotowanych stoisk, w których już od pierwszych godzin trwały spotkania i podpisywane były nowe kontrakty między przedstawicielami branży. Do tego fachowe seminaria, warsztaty i szkolenia, mnóstwo atrakcji dla każdego odwiedzającego Targi oraz oczywiście laury przyznawane najlepszym – tak wyglądały XX Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw 2012.
Na początek B2B
Pierwszy dzień imprezy dedykowany był wyłącznie branży, która tradycyjnie przeznaczyła go na spotkania biznesowe.
- Estonia debiutuje na warszawskich targach, więc nieco sondujemy grunt, ale mam dobre wrażenia, bo odbyłam sporo spotkań – podkreślała, pytana o wrażenia Elin Priks, menedżer na Polskę Estońskiej Organizacji Turystycznej. Estonia zaprezentowała się zresztą drugiego dnia jako e-kraj, łączący tradycję kultury, piękno dziewiczego krajobrazu z fascynacją najnowszymi technologiami (100% tego nadbałtyckiego państwa pokrywa internetowa sieć i to tutaj wynaleziono Skype’a!).
– Uważam, że tegoroczna edycja jest naprawdę dobra – chwalił Ricardo Strano z włoskiej Narodowej Organizacji Turystyki Włoch (ENIT), a wtórował mu Franco Di Martino, menadżer produktu regionalnej organizacji turystycznej Abruzji – Abruzzo Promozione Turismo: - Jest ogromne zainteresowanie naszą ofertą szlaków religijnych i na szczęście niewiele osób obawia się trzęsień ziemi, jakie nawiedziły nas przed trzema laty.
Włochów było w tym roku na targach wyjątkowo widać: dwa duże stoiska ENIT i Calabrii, poza tym pojedyncze firmy i redakcja Gazzetta Italia – Polonia Oggi, dwujęzycznej gazety z siedzibą w Warszawie. – Polska to dla Włoch bardzo ważny klient i coraz bardziej wymagający, bo oczekuje zdecydowanie zdywersyfikowanej oferty, a nie tylko zabytków w Rzymie czy Florencji. Chce wypoczywać nad morzem, w górach, aktywnie spędzać czas – podkreślał Enrico Buscema z Gazzetta Italia.
W tym roku targi są zdecydowanie bardziej dynamiczne i atrakcyjne – podkreślał Ahmed Shokry, radca Ambasady Egiptu. - Wielu wystawców naprawdę dobrze się przygotowuje, starając się nie tylko w ciekawy, charyzmatyczny sposób przedstawić swoją ofertę, ale również prowadząc właściwe działania marketingowe. Jako marketingowiec uważam, że TT Warsaw naprawdę ma duży potencjał – dodał. Egipt, oprócz Grecji Tunezji i Cypru to jeden z głównych graczy zainteresowanych polskim rynkiem.
- Przede wszystkim targi się profesjonalizują – podsumował Konrad Konieczny z Ambasady Norwegii, od lat obecny na TT Warsaw. - To widać w przypadku organizacji regionalnych. Największą zmianę obserwujemy zwłaszcza w narodowych organizacjach turystycznych, ale także w przypadku stoisk dużych biur podróży. Można powiedzieć, że targi nabierają sznytu – dodał Konieczny.
Ten „sznyt” Targi TT Warsaw zawdzięczają programowi trade visitors, zrealizowanemu wspólnie z LOT, który zaoferował wszystkim zainteresowanym przyjazdem do Polski kontrahentom 50% zniżki na bilet z każdego kierunku świata. To bez wątpienia ułatwiło podjęcie decyzji przybycia nad Wisłę reprezentantom nacji z odległych kontynentów.
Polska partnerem
Krajem partnerskim dwudziestej, jubileuszowej edycji targów TT Warsaw była Polska. I tutaj kwitły, ubijane przy toastach lokalnych nalewek czy pajdzie chleba z miodem, interesy.
- Park Miniatur ze wszystkimi najbardziej znanymi zabytkami Europy, odbudowany dworek Stefana Żeromskiego czy Osada Średniowieczna, którą na folderze możecie oglądać przez okularki 3D to tylko kilka punktów naszej bogatej oferty – wymieniała Anna Łubek, prezes Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Wokół Łysej Góry, skupiającego siedem gmin. – Kierujemy ją głównie do dzieci i młodzieży, ale i dorosły znajdzie u nas coś ciekawego.
Polskie propozycje wypoczynku, prezentowane na TT Warsaw, były w tym roku szczególnie interesujące. Odnosiło się wrażenie, że czym mniejszy ośrodek, tym oferta bogatsza, staranniej przygotowana i przemyślana. Jednocześnie, zdawać by się mogło, „oklepane” trasy, poddane odpowiedniemu „liftingowi” nagle zyskiwały drugie życie i nagrody. Tak było w przypadku Szlaku Orlich Gniazd, trasy znanej od pokoleń i dosłownie zadeptanej przez wycieczki szkolne, która w tym roku otrzymała Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Był to już dziesiąty konkurs POT na najlepszy produkt turystyczny roku. Wśród dziesięciu nagrodzonych certyfikatami znalazły się na przykład: Miasteczko TwinPigs – Westernowy Park Rozrywki w Żorach, który na głowę bije analogiczne miasteczko w słowackiej Tatralandii czy Świętokrzyski Park Archeo-Geologiczny, fundujący turystom spotkanie oko w oko z dinozaurami oraz wizytę w polskim Stonehenge.
Usatysfakcjonowana targami była Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, która robiła bilans po mistrzostwach Euro: - Ponad 80% naszych respondentów przyznało, że w ciągu 3 lat zamierza wrócić do Warszawy, a jeszcze więcej – bo aż 90% ankietowanych – poleci stolicę Polski swoim znajomym. Przede wszystkim doceniono naszą gościnność. Turyści zagraniczni byli pod wrażeniem polskiej kuchni oraz niezwykłej atmosfery podczas EURO. Uznali również, że Warszawa jest miastem atrakcyjnym pod względem przystępnych cen.
Biura wierzą w przyszłość
Mimo czarnej serii, jaką był w tym roku upadek 10 biur podróży, czołowi gracze tego sektora nie zawiedli i wystawili się na targach z bogatą ofertą. Byli wśród nich ci najbardziej niezawodni: Itaka, Wezyr Holidays, GTI Travel, Exim Tours, Oasis Tours, Viva Club, Sun & Fun Holidays, LogosTour i Logos Travel. Najlepszym z najlepszych przypadły nagrody. I tak Wezyr Holidays został uhonorowany Kryształowym Globusem „Fair Play Turystyki Polskiej”, nagrodą przyznawaną polskim touroperatorom przez Polską Izbę Turystyki oraz MT Targi Polska. Kryształowy Globus to kolejna, bardzo ważna nagroda za jakość, dowód na to, że nasze działania doceniają nie tylko klienci, ale także przedstawiciele branży turystycznej, w tym PIT – powiedział Kaan Ergün, Dyrektor Generalny Wezyr Holidays. Z kolei rząd Portugalii przyznał srebrny „Medal za zasługi turystyczne” dla biura Itaka, doceniając najbogatszą na polskim rynku ofertę wyjazdową do Portugalii.
Drugiego dnia Targów - 28 września, z inicjatywy Ambasadora Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, przy współpracy z polskim Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Polską Organizacją Turystyczną odbyła się pierwsza edycja Forum Polsko-Chińskich Biur Podróży. W forum wzięło udział blisko 40 przedstawicieli biur podróży i touroperatorów z Kraju Środka.
Szkolić i uczyć
Targi obfitowały w ofertę szkoleń. Najciekawsze z nich to certyfikowane warsztaty dotyczące promocji i komunikacji firmy w Internecie, zorganizowane przez MT Targi Polska i Polską Organizację Turystyczną. Gratką dla managerów i osób zajmujących się handlem oraz rozwojem biznesu, a także zarządzaniem zasobami ludzkimi były z pewnością bezpłatne szkolenie Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) "Innowacyjne narzędzia w incentive travel. Jak zbudować przewagę konkurencyjną?” Podczas szkolenia, osoby odpowiedzialne m.in. za tworzenie systemów motywacyjnych i programów lojalnościowych w firmach dowiedziały się, w jaki sposób wykorzystać incentive travel, jako integralny element programu wsparcia sprzedaży oraz motywowania pracowników.
Polska Izba Turystyki przygotowała warsztaty dla branży turystycznej pod hasłem „Kodeks EOS - Kodeks dobrych praktyk na rzecz zrównoważonego rozwoju turystyki”.
Dla szerokiego odbiorcy
Nie zabrakło atrakcji czekających na warszawiaków i przyjezdnych, którzy odwiedzili TT Warsaw. W specjalnie przygotowanej strefie zimowej narciarze i snowboardziści mogli spróbować swoich sił na symulatorze zjazdowym, udostępnionym przez ośrodek „Czarny Groń” z województwa małopolskiego. W restauracji „Kuchnia dla narciarzy” serwowano ulubione przez amatorów śnieżnego szaleństwa przysmaki ze Słowacji, Czech, Włoch i Austrii. Strefa zimowa była również doskonałą okazją do poznania oferty stacji narciarskich, górskiej bazy noclegowej, zagranicznych i krajowych wyjazdów na „deski”. Wśród prezentowanych propozycji nie zabrakło wypadów świątecznych i sylwestrowych. Ten zimowy event stanowił wspólną inicjatywę firmy MT Targi Polska i Narodowych Ośrodków ze Słowacji, Czech, Włoch i Austrii. Odwiedzający mogli również spotkać się z brązową medalistką Olimpiady w Londynie w windsurfingu - Zosią Noceti-Klepacką, która była gwiazdą konferencji prasowej Cypryjskiej Organizacji Turystycznej. Albo posłuchać opowiadań znanych podróżników: Beaty Pawlikowskiej, Olgi Morawskiej, zafascynowanej Włochami dziennikarki Anny Kłossowskiej i Anny Alboth, która prowadzi nagrodzonego przez National Geographic Traveler bloga „Rodzina bez granic”.
Laury i splendory
Podczas uroczystego otwarcia TT Warsaw uhonorowano wszystkich dwudziestolatków, którzy od początku byli wierni imprezie: Polską Organizację Turystyczną, Trade&Travel Company Konsorcjum Polskich Biur Podróży, Ogólnokrajową Spółdzielnię Turystyczną GROMADA, Grupę TRIP, Polską Izbę Turystyki, Polskie Linie Lotnicze LOT, Miasto Stołeczne Warszawa, Tunezyjskie Biuro Turystyki oraz kraje partnerskie: Polskę (1994, 2000, 2012), Węgry (2004), Słowację (2010), Francję (1995), Austrię (1996), Hiszpanię (1997, 2002), Hawaje (1997), Włochy (1999), Tunezję (2001), Maroko (2003, 2011), Turcję (2005), Republikę Czeską (2006), Norwegię (2007), Indonezję (2008) oraz Egipt (2009).
Na zakończenie pierwszego dnia imprezy, w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego, odbyła się wieczorna Gala, uświetniająca 20-lecie Targów TT Warsaw i Światowy Dzień Turystyki. Rozdano podczas niej, wspomniane wcześniej certyfikaty POT, a także nagrody w konkursie Homo Turisticus na najlepsze i najbardziej profesjonalne stoisko Targów TT Warsaw. Pierwsze miejsce przypadło Słowackiej Narodowej Organizacji Turystycznej, drugie Narodowej Organizacji Turystyki Gruzji, a trzecie Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Wyróżnienia otrzymali: Biuro Podróży ITAKA, Ośrodek Informacji Turystycznej Rumunii oraz Urząd m.st. Warszawy - Stołeczne Biuro Turystyki. Prezes firmy, Urszula Potęga wręczyła również bardzo osobiste wyróżnienia - Grand Prix MT Targi Polska dla szczególnych osób współtworzących tę imprezę. Nagrodę otrzymali: Katarzyna Sobierajska -Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Rafał Szmytke -Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, a także Włodzimierz Sukiennik, Andrzej Kozłowski i Jan Korsak - byli prezesi Polskiej Izby Turystyki oraz obecny szef tej organizacji, Paweł Niewiadomski.
Goście i patronaty
W XX Targach Turystycznych TT Warsaw uczestniczyło ponad 648 VIP-ów, w tym 72 ambasadorów i przedstawicieli korpusu dyplomatycznego, przedstawiciele polskich władz państwowych, organizacji branżowych i czołowych instytucji państwowych. Patronat Honorowy nad tegoroczną edycją objęli Wiceminister Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej – Cezary Grabarczyk, Ministra Sportu i Turystyki – Joanna Mucha, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy - Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Związek Województwa Rzeczpospolitej Polskiej. TT Warsaw 2012 organizowane były również we współpracy merytorycznej z Polską Organizacją Turystyczną, Polską Izbą Turystyki, Miastem Stołecznym Warszawa, Warsaw Convention Bureau, Stowarzyszeniem Organizatorów Incentive Travel, Polskim Związkiem Organizatorów Turystyki, Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych, Izbą Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej, Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Agentów Turystycznych, Polskim Związkiem Prywatnych Pracodawców Turystyki „Lewiatan” oraz Warszawską Izbą Turystyki. Oficjalnym Przewoźnikiem Targów były Polskie Linie Lotnicze LOT.
Więcej informacji na www.ttwarsaw.pl
Informacja prasowa
Setki kolorowych, pomysłowo, a zarazem profesjonalnie przygotowanych stoisk, w których już od pierwszych godzin trwały spotkania i podpisywane były nowe kontrakty między przedstawicielami branży. Do tego fachowe seminaria, warsztaty i szkolenia, mnóstwo atrakcji dla każdego odwiedzającego Targi oraz oczywiście laury przyznawane najlepszym – tak wyglądały XX Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw 2012.
Na początek B2B
Pierwszy dzień imprezy dedykowany był wyłącznie branży, która tradycyjnie przeznaczyła go na spotkania biznesowe.
- Estonia debiutuje na warszawskich targach, więc nieco sondujemy grunt, ale mam dobre wrażenia, bo odbyłam sporo spotkań – podkreślała, pytana o wrażenia Elin Priks, menedżer na Polskę Estońskiej Organizacji Turystycznej. Estonia zaprezentowała się zresztą drugiego dnia jako e-kraj, łączący tradycję kultury, piękno dziewiczego krajobrazu z fascynacją najnowszymi technologiami (100% tego nadbałtyckiego państwa pokrywa internetowa sieć i to tutaj wynaleziono Skype’a!).
– Uważam, że tegoroczna edycja jest naprawdę dobra – chwalił Ricardo Strano z włoskiej Narodowej Organizacji Turystyki Włoch (ENIT), a wtórował mu Franco Di Martino, menadżer produktu regionalnej organizacji turystycznej Abruzji – Abruzzo Promozione Turismo: - Jest ogromne zainteresowanie naszą ofertą szlaków religijnych i na szczęście niewiele osób obawia się trzęsień ziemi, jakie nawiedziły nas przed trzema laty.
Włochów było w tym roku na targach wyjątkowo widać: dwa duże stoiska ENIT i Calabrii, poza tym pojedyncze firmy i redakcja Gazzetta Italia – Polonia Oggi, dwujęzycznej gazety z siedzibą w Warszawie. – Polska to dla Włoch bardzo ważny klient i coraz bardziej wymagający, bo oczekuje zdecydowanie zdywersyfikowanej oferty, a nie tylko zabytków w Rzymie czy Florencji. Chce wypoczywać nad morzem, w górach, aktywnie spędzać czas – podkreślał Enrico Buscema z Gazzetta Italia.
W tym roku targi są zdecydowanie bardziej dynamiczne i atrakcyjne – podkreślał Ahmed Shokry, radca Ambasady Egiptu. - Wielu wystawców naprawdę dobrze się przygotowuje, starając się nie tylko w ciekawy, charyzmatyczny sposób przedstawić swoją ofertę, ale również prowadząc właściwe działania marketingowe. Jako marketingowiec uważam, że TT Warsaw naprawdę ma duży potencjał – dodał. Egipt, oprócz Grecji Tunezji i Cypru to jeden z głównych graczy zainteresowanych polskim rynkiem.
- Przede wszystkim targi się profesjonalizują – podsumował Konrad Konieczny z Ambasady Norwegii, od lat obecny na TT Warsaw. - To widać w przypadku organizacji regionalnych. Największą zmianę obserwujemy zwłaszcza w narodowych organizacjach turystycznych, ale także w przypadku stoisk dużych biur podróży. Można powiedzieć, że targi nabierają sznytu – dodał Konieczny.
Ten „sznyt” Targi TT Warsaw zawdzięczają programowi trade visitors, zrealizowanemu wspólnie z LOT, który zaoferował wszystkim zainteresowanym przyjazdem do Polski kontrahentom 50% zniżki na bilet z każdego kierunku świata. To bez wątpienia ułatwiło podjęcie decyzji przybycia nad Wisłę reprezentantom nacji z odległych kontynentów.
Polska partnerem
Krajem partnerskim dwudziestej, jubileuszowej edycji targów TT Warsaw była Polska. I tutaj kwitły, ubijane przy toastach lokalnych nalewek czy pajdzie chleba z miodem, interesy.
- Park Miniatur ze wszystkimi najbardziej znanymi zabytkami Europy, odbudowany dworek Stefana Żeromskiego czy Osada Średniowieczna, którą na folderze możecie oglądać przez okularki 3D to tylko kilka punktów naszej bogatej oferty – wymieniała Anna Łubek, prezes Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Wokół Łysej Góry, skupiającego siedem gmin. – Kierujemy ją głównie do dzieci i młodzieży, ale i dorosły znajdzie u nas coś ciekawego.
Polskie propozycje wypoczynku, prezentowane na TT Warsaw, były w tym roku szczególnie interesujące. Odnosiło się wrażenie, że czym mniejszy ośrodek, tym oferta bogatsza, staranniej przygotowana i przemyślana. Jednocześnie, zdawać by się mogło, „oklepane” trasy, poddane odpowiedniemu „liftingowi” nagle zyskiwały drugie życie i nagrody. Tak było w przypadku Szlaku Orlich Gniazd, trasy znanej od pokoleń i dosłownie zadeptanej przez wycieczki szkolne, która w tym roku otrzymała Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Był to już dziesiąty konkurs POT na najlepszy produkt turystyczny roku. Wśród dziesięciu nagrodzonych certyfikatami znalazły się na przykład: Miasteczko TwinPigs – Westernowy Park Rozrywki w Żorach, który na głowę bije analogiczne miasteczko w słowackiej Tatralandii czy Świętokrzyski Park Archeo-Geologiczny, fundujący turystom spotkanie oko w oko z dinozaurami oraz wizytę w polskim Stonehenge.
Usatysfakcjonowana targami była Barbara Tekieli, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, która robiła bilans po mistrzostwach Euro: - Ponad 80% naszych respondentów przyznało, że w ciągu 3 lat zamierza wrócić do Warszawy, a jeszcze więcej – bo aż 90% ankietowanych – poleci stolicę Polski swoim znajomym. Przede wszystkim doceniono naszą gościnność. Turyści zagraniczni byli pod wrażeniem polskiej kuchni oraz niezwykłej atmosfery podczas EURO. Uznali również, że Warszawa jest miastem atrakcyjnym pod względem przystępnych cen.
Biura wierzą w przyszłość
Mimo czarnej serii, jaką był w tym roku upadek 10 biur podróży, czołowi gracze tego sektora nie zawiedli i wystawili się na targach z bogatą ofertą. Byli wśród nich ci najbardziej niezawodni: Itaka, Wezyr Holidays, GTI Travel, Exim Tours, Oasis Tours, Viva Club, Sun & Fun Holidays, LogosTour i Logos Travel. Najlepszym z najlepszych przypadły nagrody. I tak Wezyr Holidays został uhonorowany Kryształowym Globusem „Fair Play Turystyki Polskiej”, nagrodą przyznawaną polskim touroperatorom przez Polską Izbę Turystyki oraz MT Targi Polska. Kryształowy Globus to kolejna, bardzo ważna nagroda za jakość, dowód na to, że nasze działania doceniają nie tylko klienci, ale także przedstawiciele branży turystycznej, w tym PIT – powiedział Kaan Ergün, Dyrektor Generalny Wezyr Holidays. Z kolei rząd Portugalii przyznał srebrny „Medal za zasługi turystyczne” dla biura Itaka, doceniając najbogatszą na polskim rynku ofertę wyjazdową do Portugalii.
Drugiego dnia Targów - 28 września, z inicjatywy Ambasadora Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, przy współpracy z polskim Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Polską Organizacją Turystyczną odbyła się pierwsza edycja Forum Polsko-Chińskich Biur Podróży. W forum wzięło udział blisko 40 przedstawicieli biur podróży i touroperatorów z Kraju Środka.
Szkolić i uczyć
Targi obfitowały w ofertę szkoleń. Najciekawsze z nich to certyfikowane warsztaty dotyczące promocji i komunikacji firmy w Internecie, zorganizowane przez MT Targi Polska i Polską Organizację Turystyczną. Gratką dla managerów i osób zajmujących się handlem oraz rozwojem biznesu, a także zarządzaniem zasobami ludzkimi były z pewnością bezpłatne szkolenie Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) "Innowacyjne narzędzia w incentive travel. Jak zbudować przewagę konkurencyjną?” Podczas szkolenia, osoby odpowiedzialne m.in. za tworzenie systemów motywacyjnych i programów lojalnościowych w firmach dowiedziały się, w jaki sposób wykorzystać incentive travel, jako integralny element programu wsparcia sprzedaży oraz motywowania pracowników.
Polska Izba Turystyki przygotowała warsztaty dla branży turystycznej pod hasłem „Kodeks EOS - Kodeks dobrych praktyk na rzecz zrównoważonego rozwoju turystyki”.
Dla szerokiego odbiorcy
Nie zabrakło atrakcji czekających na warszawiaków i przyjezdnych, którzy odwiedzili TT Warsaw. W specjalnie przygotowanej strefie zimowej narciarze i snowboardziści mogli spróbować swoich sił na symulatorze zjazdowym, udostępnionym przez ośrodek „Czarny Groń” z województwa małopolskiego. W restauracji „Kuchnia dla narciarzy” serwowano ulubione przez amatorów śnieżnego szaleństwa przysmaki ze Słowacji, Czech, Włoch i Austrii. Strefa zimowa była również doskonałą okazją do poznania oferty stacji narciarskich, górskiej bazy noclegowej, zagranicznych i krajowych wyjazdów na „deski”. Wśród prezentowanych propozycji nie zabrakło wypadów świątecznych i sylwestrowych. Ten zimowy event stanowił wspólną inicjatywę firmy MT Targi Polska i Narodowych Ośrodków ze Słowacji, Czech, Włoch i Austrii. Odwiedzający mogli również spotkać się z brązową medalistką Olimpiady w Londynie w windsurfingu - Zosią Noceti-Klepacką, która była gwiazdą konferencji prasowej Cypryjskiej Organizacji Turystycznej. Albo posłuchać opowiadań znanych podróżników: Beaty Pawlikowskiej, Olgi Morawskiej, zafascynowanej Włochami dziennikarki Anny Kłossowskiej i Anny Alboth, która prowadzi nagrodzonego przez National Geographic Traveler bloga „Rodzina bez granic”.
Laury i splendory
Podczas uroczystego otwarcia TT Warsaw uhonorowano wszystkich dwudziestolatków, którzy od początku byli wierni imprezie: Polską Organizację Turystyczną, Trade&Travel Company Konsorcjum Polskich Biur Podróży, Ogólnokrajową Spółdzielnię Turystyczną GROMADA, Grupę TRIP, Polską Izbę Turystyki, Polskie Linie Lotnicze LOT, Miasto Stołeczne Warszawa, Tunezyjskie Biuro Turystyki oraz kraje partnerskie: Polskę (1994, 2000, 2012), Węgry (2004), Słowację (2010), Francję (1995), Austrię (1996), Hiszpanię (1997, 2002), Hawaje (1997), Włochy (1999), Tunezję (2001), Maroko (2003, 2011), Turcję (2005), Republikę Czeską (2006), Norwegię (2007), Indonezję (2008) oraz Egipt (2009).
Na zakończenie pierwszego dnia imprezy, w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego, odbyła się wieczorna Gala, uświetniająca 20-lecie Targów TT Warsaw i Światowy Dzień Turystyki. Rozdano podczas niej, wspomniane wcześniej certyfikaty POT, a także nagrody w konkursie Homo Turisticus na najlepsze i najbardziej profesjonalne stoisko Targów TT Warsaw. Pierwsze miejsce przypadło Słowackiej Narodowej Organizacji Turystycznej, drugie Narodowej Organizacji Turystyki Gruzji, a trzecie Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Wyróżnienia otrzymali: Biuro Podróży ITAKA, Ośrodek Informacji Turystycznej Rumunii oraz Urząd m.st. Warszawy - Stołeczne Biuro Turystyki. Prezes firmy, Urszula Potęga wręczyła również bardzo osobiste wyróżnienia - Grand Prix MT Targi Polska dla szczególnych osób współtworzących tę imprezę. Nagrodę otrzymali: Katarzyna Sobierajska -Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Rafał Szmytke -Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, a także Włodzimierz Sukiennik, Andrzej Kozłowski i Jan Korsak - byli prezesi Polskiej Izby Turystyki oraz obecny szef tej organizacji, Paweł Niewiadomski.
Goście i patronaty
W XX Targach Turystycznych TT Warsaw uczestniczyło ponad 648 VIP-ów, w tym 72 ambasadorów i przedstawicieli korpusu dyplomatycznego, przedstawiciele polskich władz państwowych, organizacji branżowych i czołowych instytucji państwowych. Patronat Honorowy nad tegoroczną edycją objęli Wiceminister Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej – Cezary Grabarczyk, Ministra Sportu i Turystyki – Joanna Mucha, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy - Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Związek Województwa Rzeczpospolitej Polskiej. TT Warsaw 2012 organizowane były również we współpracy merytorycznej z Polską Organizacją Turystyczną, Polską Izbą Turystyki, Miastem Stołecznym Warszawa, Warsaw Convention Bureau, Stowarzyszeniem Organizatorów Incentive Travel, Polskim Związkiem Organizatorów Turystyki, Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych, Izbą Turystyki Rzeczpospolitej Polskiej, Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Agentów Turystycznych, Polskim Związkiem Prywatnych Pracodawców Turystyki „Lewiatan” oraz Warszawską Izbą Turystyki. Oficjalnym Przewoźnikiem Targów były Polskie Linie Lotnicze LOT.
Więcej informacji na www.ttwarsaw.pl
Informacja prasowa