Jesteśmy gotowi na EURO 2012?
Z raportu sporządzonego przez międzynarodową firmę doradczą na rynku nieruchomościami Cushman & Wakefield wynika, iż Polska spełni wymagania UEFA dotyczącej bazy hotelarskiej przed EURO 2012.
W polskich miastach, gdzie rozegrają się Mistrzostwa Europy, w Piłce Nożnej, dostępnych jest już około 38 870 miejsc noclegowych w hotelach, co w przeliczeniu wynosi około 20 170 pokoi. Większość z nich przypada na Warszawę, gdzie rozegrany zostanie mecz otwarcia, ćwierć-finał i półfinał.
Poszerzono także zakres kategorii hoteli, w których zakwaterowana ma zostać Rodzina UEFA. Do obiektów pięcio- i czterogwiazdkowych mają również dołączyć hotele o standardzie trzech gwiazdek. Dodatkowym warunkiem, jaki musi zostać spełniony to niewątpliwie wysoki standard świadczonych usług. Ponadto został złagodzony wymóg, który odnosił się do odległości hotelu od stadionu w danym mieście objętym rozgrywkami. Lokalizacja hotelu ma umożliwić gościom dojazd autokarem do stadionu w ciągu 2 godzin. Wcześniej była to jedna godzina.
Dla piłkarzy zostaną przygotowane zakwaterowania w hotelach cztero- lub też pięciogwiazdkowych. Ich lokalizacja ma pozwolić na dojazd autokarem z hotelu do najbliższego lotniska w ciągu maksymalnie godziny. Jeśli chodzi o kwestie zaplecza sportowego, czyli tzw. minimum o wymiarach 105 x 68 m z naturalnym oświetleniem, powinno być położone w odległości nie większej niż 20 minut jazdy autokarem od hotelu.
Stan bazy hotelowej w polskich miastach na Euro 2012 został przeprowadzony przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield. Owa analiza obejmowała hotele wszystkich kategorii. Wszelkie wymogi UEFA dotyczące standardu hoteli zostały uwzględnione. Założono przy tym także, że każdy z hoteli goszczących Rodziny UEFA ma obowiązek zapewnić im 65% podaży pokoi, natomiast pozostałe pokoje będą oferowane kibicom.
Źródło: e – hotelarz.pl