Ilość gwiazdek to nie wszystko!

Ilość gwiazdek to nie wszystko!

Wciąż zbyt mało gości, a przede wszystkim zbyt mało organizowanych konferencji. Co gorsze w pierwszym kwartale Orbis stracił blisko 15 mln zł!

Kryzys odznaczył się ciężkim piętnem na Orbisie. Pierwszy kwartał przyniósł prawie 15 mln zł straty netto.

Choć należy zaznaczyć, iż jest nieco lepszy wynik niż przed rokiem, kiedy owa strata przekraczała 23 mln zł. Orbis to niewątpliwie najbardziej rozpoznawalna na polskim rynku turystycznym marka. Swoją kondycję finansową będzie jeszcze długo odbudowywać. Według danych opublikowanych w piątek, frekwencja w hotelach grupy w pierwszych trzech miesiącach 2010 roku wzrosła jedynie o 2 proc. porównując z rokiem ubiegłym, a liczba sprzedanych noclegów nieco ponad 4 proc. Jednocześnie łączne przychody ze sprzedaży w segmencie hotelowym spadły ze 148 do 142 mln zł.

Orbis jest w trudnej sytuacji. Kryzys szczególnie dotkliwie uderzył w hotele droższe, dla których najważniejszą grupą klientów są goście biznesowi. Większa część gości wstrzymywała podróże z uwagi na niepewną sytuację gospodarczą. Od połowy ubiegłego roku zmniejszył się również popyt na organizację konferencji, szkoleń, bądź spotkań integracyjnych, które jednocześnie są bardzo ważnym źródłem przychodów hotelarzy. Firmy także starają się unikać kryzysy jak tylko magą, stąd też przycinają wydatki delegacyjne.

Hotelarze zgodnie uważają, że znacznie niższe ceny w polskich hotelach od średniej europejskiej to jedna z nadrzędnych przyczyn słabych wyników branży.

Źródło: e - hotelarz.pl