15 Apr, 2013
w Aktualności
Gdańskie Targi Turystyczne zakończone!
W dniach 12-14 kwietnia 2013 odbyła się 16. edycja Gdańskich Targów Turystycznych - jednej z największych imprez poświęconych branży turystycznej w Polsce. Ponad 300 wystawców z Polski i zagranicy, w tym narodowe i regionalne organizacje turystyczne, biura podróży, agencje turystyczne, zaprezentowały swoje produkty i usługi podczas Gdańskich Targów Turystycznych.
Ważnym wydarzeniem podczas targów było oficjalne wręczenie nagród "Bursztynowy kompas"za najlepszą promocję turystyki województwa pomorskiego w roku 2012 - w konkursie w kategorii "innowacyjne rozwiązanie w turystyce" zwyciężyła aplikacja eventowa GCBeVENT, z kolei za "wydarzenie roku" uznano szkolenie EIBTM Talks Tech organizowane przez Gdańsk Convention Bureau / Gdańską Organizację Turystyczną. Nagrody odebrała Prezes GOT/GCB Anna Górska.
Turystyka od A do Z
Wystawcy zaprezentowali odwiedzającym gdańskie targi m.in. ofertę wakacyjną na zbliżający się sezon letni, swoje stoiska miały hotele, ośrodki wczasowe, pensjonaty oraz przedstawiciele usługodawców związanych z branżą turystyczną: firm przewozowych oraz tych oferujących sprzęt sportowy i turystyczny. Podczas targów nie zabrakło również ofert związanych z różnorodnymi formami spędzania wypoczynku (ekoturystyka, agroturystyka, aktywny wypoczynek), ale również wydawnictw i pism branżowych, szkół turystycznych, szkół nauki języków obcych i wielu innych.
Dodatkowe atrakcje podczas targów
Na wszystkich, którzy odwiedzili Gdańskie Targi Turystyczne czekały liczne konferencje i seminaria tematyczne (poświęcone m.in. zarządzaniu obiektami sportowymi oraz turystyce morskiej) oraz atrakcje dla starszych i młodszych uczestników targów (pokazy ratownictwo wodnego, zwiedzanie stadionu PGE ARENA, zabawy i pokazy przygotowane przez Zamek w Gniewie czy Europejskie Centrum Solidarności, zawody sportowe oraz wiele innych).
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko Miasta Gdańska i atrakcje, które czekały na wszystkich odwiedzających - w tym między innymi basen z motorówkami, które podobał się szczególnie najmłodszym. W konkursie na najszybsze przepłyniecię basenu motorówką nagrodę zwycięzcy wręczył sam Mateusz Kusznierewicz - Ambasador Gdańska ds. Morskich. Również gra miejska "gdansk4uMOBILE Adventure" (w ramach, której można było przy użyciu smartphona wykonać zdjęcia gdańskich zabytków w 3D) spotkała się z dużym odzewem - na finał konkursu podczas drugiego dnia targów przyszło kilkadziesiąt osób spośród których wylosowano atrakcyjne nagrody.
Podobnie, jak w latach ubiegłych również podczas tegorocznej edycji targów odbył się szereg imprez towarzyszących - ACTIVITY EXPO (Salon Sportu i Rekreacji), KAJAK EXPO (Salon Łodzi Turystycznych i Rekreacyjnych), TRAVEL&LOVE (Salon Podróży Romantycznych i Ślubnych).
Honorowy Patronat nad Gdańskim Targami Turystycznymi objęli:
- Ministerstwo Sportu i Turystyki - Polska Organizacja Turystyczna - Polska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki Oddział Pomorski - Marszałek Województwa Pomorskiego - Prezydent Miasta Gdańska - Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna - Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdańsk Convention Bureau
INFORMACJA PRASOWA
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.
Ważnym wydarzeniem podczas targów było oficjalne wręczenie nagród "Bursztynowy kompas"za najlepszą promocję turystyki województwa pomorskiego w roku 2012 - w konkursie w kategorii "innowacyjne rozwiązanie w turystyce" zwyciężyła aplikacja eventowa GCBeVENT, z kolei za "wydarzenie roku" uznano szkolenie EIBTM Talks Tech organizowane przez Gdańsk Convention Bureau / Gdańską Organizację Turystyczną. Nagrody odebrała Prezes GOT/GCB Anna Górska.
Turystyka od A do Z
Wystawcy zaprezentowali odwiedzającym gdańskie targi m.in. ofertę wakacyjną na zbliżający się sezon letni, swoje stoiska miały hotele, ośrodki wczasowe, pensjonaty oraz przedstawiciele usługodawców związanych z branżą turystyczną: firm przewozowych oraz tych oferujących sprzęt sportowy i turystyczny. Podczas targów nie zabrakło również ofert związanych z różnorodnymi formami spędzania wypoczynku (ekoturystyka, agroturystyka, aktywny wypoczynek), ale również wydawnictw i pism branżowych, szkół turystycznych, szkół nauki języków obcych i wielu innych.
Dodatkowe atrakcje podczas targów
Na wszystkich, którzy odwiedzili Gdańskie Targi Turystyczne czekały liczne konferencje i seminaria tematyczne (poświęcone m.in. zarządzaniu obiektami sportowymi oraz turystyce morskiej) oraz atrakcje dla starszych i młodszych uczestników targów (pokazy ratownictwo wodnego, zwiedzanie stadionu PGE ARENA, zabawy i pokazy przygotowane przez Zamek w Gniewie czy Europejskie Centrum Solidarności, zawody sportowe oraz wiele innych).
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko Miasta Gdańska i atrakcje, które czekały na wszystkich odwiedzających - w tym między innymi basen z motorówkami, które podobał się szczególnie najmłodszym. W konkursie na najszybsze przepłyniecię basenu motorówką nagrodę zwycięzcy wręczył sam Mateusz Kusznierewicz - Ambasador Gdańska ds. Morskich. Również gra miejska "gdansk4uMOBILE Adventure" (w ramach, której można było przy użyciu smartphona wykonać zdjęcia gdańskich zabytków w 3D) spotkała się z dużym odzewem - na finał konkursu podczas drugiego dnia targów przyszło kilkadziesiąt osób spośród których wylosowano atrakcyjne nagrody.
Podobnie, jak w latach ubiegłych również podczas tegorocznej edycji targów odbył się szereg imprez towarzyszących - ACTIVITY EXPO (Salon Sportu i Rekreacji), KAJAK EXPO (Salon Łodzi Turystycznych i Rekreacyjnych), TRAVEL&LOVE (Salon Podróży Romantycznych i Ślubnych).
Honorowy Patronat nad Gdańskim Targami Turystycznymi objęli:
- Ministerstwo Sportu i Turystyki - Polska Organizacja Turystyczna - Polska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki Oddział Pomorski - Marszałek Województwa Pomorskiego - Prezydent Miasta Gdańska - Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna - Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdańsk Convention Bureau
INFORMACJA PRASOWA
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.