27 May, 2013
w Aktualności
Gdańsk i Gdynia na targach IMEX
W dniach 21-23 maja 2013r. we Frankfurcie, Gdańsk i Gdynia wystawiły się wspólnie na międzynarodowych targach turystyki motywacyjnej, spotkań biznesowych i wydarzeń IMEX.
Targi IMEX to jedna z najważniejszych imprez targowych w Europie. Bierze w niej udział ponad 3 tysięcy wystawców i około 4 tysięcy hosted buyerów z całego świata. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia Gdańsk i Hala Widowiskowo Rozrywkowa Gdynia dzieliły powierzchnię wystawienniczą na stoisku zorganizowanym przez Gdańsk Convention Bureau/GOT.
Podczas IMEX, GCB po raz kolejny promowało członków Gdańskiej Organizacji Turystycznej, przedsiębiorców działających w sektorze przemysłu spotkań oraz przede wszystkim Gdańsk i Region jako atrakcyjną destynację konferencyjną. Według Anny Górskiej, Prezes GCB/GOT model wspólnego udziału w targach: oferta = destynacja + obiekt konferencyjny czy hotel, jest bardzo dobra i sprawdza się. Formułę taką zastosował też w tym roku m.in. Poznań (Poznań Convention Bureau + Targi Poznańskie) oraz Kraków (Kraków Convention Bureau + Centrum Kongresowe ICE). - Żałuję, że z naszego regionu był to jedynie jeden partner. Pytano nas nawet o konkretne trójmiejskie hotele oraz Sopot, których tym razem zabrakło - dodaje Anna Górska.
Podczas wydarzenia przedstawiciele GCB odbyli kilkadziesiąt spotkań z firmami eventowymi, PCO, DMC oraz stowarzyszeniami potencjalnie zainteresowanymi organizacją eventu w Gdańsku i Regionie. Ze strony gości najczęściej padały pytania o dostępność komunikacyjną miasta, obiekty konferencyjne (zarówno dedykowane mniejszym jak i większym eventom) oraz ofertę incentive. Część gości, która odwiedziła stand przygotowany przez GCB nie miała wcześniej okazji odwiedzić Gdańska (czy Polski w ogóle), ci którzy byli zapamiętali Gdańsk jako miasto niezwykle atrakcyjne dla turystów.
W trakcie targów firma Mazurkas Travel uzyskała certyfikat rekomendacji GCB dla PCO (Profesjonalnych Organizatorów Kongresów) co oznacza dla GCB nowego, rzetelnego partnera, a dla Mazurkas Travel możliwość z korzystania z kontaktów biznesowych GCB.
Oprócz standardowych materiałów promocyjnych (ulotki, foldery) członków GOT, PCO, hotelarzy oraz tradycyjnych już okularów przeciwsłonecznych jako gadżetów reklamowych (tym razem w kolorze czerwonym) na stoisku GCB można było zrobić sobie zdjęcie m.in. z PGE Arena oraz Dworem Artusa za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality przygotowanej przez firmę CTAdventure z Gdyni) oraz skorzystać z poczęstunku składającego się z tradycyjnych polskich produktów.
Powszechny jest pogląd, że targi stają się coraz mniej popularnym narzędziem marketingowym. Zdaniem Anny Górskiej ludzie zawsze będą chcieli się spotykać oraz poszukiwać kontaktu twarzą w twarz, dlatego targi nie zginą, ale na pewno zmienią swoją formułę. Zamiast tradycyjnego wystawiania się, czyli stania za ladą i czekania na klientów, zmienią formułę na bardziej warsztatową. Będą bardziej spersonalizowane, dopasowane do konkretnych potrzeb, regionalne. Dobrym przykładem są targi dedykowane regionowi Państw Bałtyckich CONVENE w Wilnie oparte na tzw. programie hosted buyers, które choć mniejsze również oferują wyselekcjonowanych wystawców jak i klientów z tego samego obszaru. Prezes Anna Górska została ostatnio Ambasadorem targów CONVENE, a GCB aktywnie uczestniczyło w ich pierwszej edycji.
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.
INFORMACJA PRASOWA
Targi IMEX to jedna z najważniejszych imprez targowych w Europie. Bierze w niej udział ponad 3 tysięcy wystawców i około 4 tysięcy hosted buyerów z całego świata. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia Gdańsk i Hala Widowiskowo Rozrywkowa Gdynia dzieliły powierzchnię wystawienniczą na stoisku zorganizowanym przez Gdańsk Convention Bureau/GOT.
Podczas IMEX, GCB po raz kolejny promowało członków Gdańskiej Organizacji Turystycznej, przedsiębiorców działających w sektorze przemysłu spotkań oraz przede wszystkim Gdańsk i Region jako atrakcyjną destynację konferencyjną. Według Anny Górskiej, Prezes GCB/GOT model wspólnego udziału w targach: oferta = destynacja + obiekt konferencyjny czy hotel, jest bardzo dobra i sprawdza się. Formułę taką zastosował też w tym roku m.in. Poznań (Poznań Convention Bureau + Targi Poznańskie) oraz Kraków (Kraków Convention Bureau + Centrum Kongresowe ICE). - Żałuję, że z naszego regionu był to jedynie jeden partner. Pytano nas nawet o konkretne trójmiejskie hotele oraz Sopot, których tym razem zabrakło - dodaje Anna Górska.
Podczas wydarzenia przedstawiciele GCB odbyli kilkadziesiąt spotkań z firmami eventowymi, PCO, DMC oraz stowarzyszeniami potencjalnie zainteresowanymi organizacją eventu w Gdańsku i Regionie. Ze strony gości najczęściej padały pytania o dostępność komunikacyjną miasta, obiekty konferencyjne (zarówno dedykowane mniejszym jak i większym eventom) oraz ofertę incentive. Część gości, która odwiedziła stand przygotowany przez GCB nie miała wcześniej okazji odwiedzić Gdańska (czy Polski w ogóle), ci którzy byli zapamiętali Gdańsk jako miasto niezwykle atrakcyjne dla turystów.
W trakcie targów firma Mazurkas Travel uzyskała certyfikat rekomendacji GCB dla PCO (Profesjonalnych Organizatorów Kongresów) co oznacza dla GCB nowego, rzetelnego partnera, a dla Mazurkas Travel możliwość z korzystania z kontaktów biznesowych GCB.
Oprócz standardowych materiałów promocyjnych (ulotki, foldery) członków GOT, PCO, hotelarzy oraz tradycyjnych już okularów przeciwsłonecznych jako gadżetów reklamowych (tym razem w kolorze czerwonym) na stoisku GCB można było zrobić sobie zdjęcie m.in. z PGE Arena oraz Dworem Artusa za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality przygotowanej przez firmę CTAdventure z Gdyni) oraz skorzystać z poczęstunku składającego się z tradycyjnych polskich produktów.
Powszechny jest pogląd, że targi stają się coraz mniej popularnym narzędziem marketingowym. Zdaniem Anny Górskiej ludzie zawsze będą chcieli się spotykać oraz poszukiwać kontaktu twarzą w twarz, dlatego targi nie zginą, ale na pewno zmienią swoją formułę. Zamiast tradycyjnego wystawiania się, czyli stania za ladą i czekania na klientów, zmienią formułę na bardziej warsztatową. Będą bardziej spersonalizowane, dopasowane do konkretnych potrzeb, regionalne. Dobrym przykładem są targi dedykowane regionowi Państw Bałtyckich CONVENE w Wilnie oparte na tzw. programie hosted buyers, które choć mniejsze również oferują wyselekcjonowanych wystawców jak i klientów z tego samego obszaru. Prezes Anna Górska została ostatnio Ambasadorem targów CONVENE, a GCB aktywnie uczestniczyło w ich pierwszej edycji.
O GDANSK CONVENTION BUREAU:
Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie.
INFORMACJA PRASOWA