24 May, 2012
w Aktualności
GCB w gronie laureatów podczas Welcome Festival 2012 w Gdyni
21 i 22 maja Brief for Poland razem z Urzędem Miasta Gdyni zorganizowało Welcome Festival - Pierwszy Międzynarodowy Festiwal Marketingu Miejsc w Gdyni.
Misją festiwalu było działanie na rzecz budowania i rozwoju marek miejsc poprzez rozpowszechnianie idei Trójkąta Efektywności Briefu - czyli współpracy administracji publicznej z uczelniami oraz biznesem, przy wsparciu ekspertów marketingu.
Jednym z kluczowych elementów festiwalu był konkurs Welcome 2012, którego celem było wyłonienie najlepszych projektów w dziedzinie budowania marek miejsc. Drugiego dnia festiwalu podczas uroczystej gali, która miała miejsce w Hotelu Nadmorski, Jury wyłoniło 10 finałowych projektów. Tego wieczoru dwukrotnie nagrodzono Gdańską Organizację Turystyczną za projekt "Program Rozwoju Czterech Produktów Turystyki Biznesowej w Województwie Pomorskim" realizowany przez Gdańsk Convention Bureau oraz projekt Karta Turysty - realizacja GOT. Dwunastoosobowe Jury oceniając zgłoszenia mogło przyznać maksymalnie 300 punktów za projekty, które w wyjątkowy sposób tworzą markę , angażując do współpracy wiele podmiotów związanych z daną lokalizacją - samorząd, lokalny biznes czy uczelnię.
Do konkursu zgłosiły się podmioty administracji publicznej, uczelnie, przedstawiciele biznesu oraz usługodawcy komunikacji marketingowej, którzy zrealizowali projekty na rzecz budowania marki danego miejsca, są autorami inicjatyw lub produktów przyczyniających się do tworzenia lub wzmocnienia marki miejsca. Przy merytorycznej ocenie zgłoszeń brane były pod uwagę takie aspekty jak: partnerstwo przy realizacji projektu, wpływ projektu na rozwój regionu, kreatywność i innowacyjność projektu, sposoby realizacji celu, dobór efektywnych narzędzi i kanałów komunikacji, stopień realizacji celu mierzony poprzez porównanie celów postawionych przed rozpoczęciem działania z wynikami uzyskanymi po jego realizacji.
Celem wyróżnionego projektu poświęconego czterem produktom turystyki biznesowej jest promocja województwa pomorskiego na arenie międzynarodowej w oparciu o wyróżniki regionu związane z dziedzictwem historycznym, kulturowym i naturalnym. Konkurując z innymi destynacjami na rynku turystyki biznesowej GCB postanowiło wyróżnić się przewodnimi tematami związanymi z tożsamością regionu., a mianowicie z: bursztynem, Solidarnością, morzem oraz zamkami gotyckimi. Rozwój Czterech Produktów Turystyki Biznesowej ma na celu zwiększenie atrakcyjności destynacji, jako potencjalnego miejsca organizacji kongresów, konferencji i różnego rodzaju spotkań biznesowych. A w efekcie zwiększenie liczby organizowanych spotkań biznesowych oraz zwiększenie przychodów sektora turystyki biznesowej. Poszczególne etapy projektu GCB zleciło firmie Inspiros Consulting Group wyłonionej w drodze przetargu.
Miło nam poinformować, że wśród zwycięzców znaleźli się także członkowie Gdańskiej Organizacji Turystycznej nagrodzeni za projekt "Obchody Roku Jana Heweliusza 2011" oraz Urząd Miasta Gdańsk z partnerami.
Informacja prasowa
Misją festiwalu było działanie na rzecz budowania i rozwoju marek miejsc poprzez rozpowszechnianie idei Trójkąta Efektywności Briefu - czyli współpracy administracji publicznej z uczelniami oraz biznesem, przy wsparciu ekspertów marketingu.
Jednym z kluczowych elementów festiwalu był konkurs Welcome 2012, którego celem było wyłonienie najlepszych projektów w dziedzinie budowania marek miejsc. Drugiego dnia festiwalu podczas uroczystej gali, która miała miejsce w Hotelu Nadmorski, Jury wyłoniło 10 finałowych projektów. Tego wieczoru dwukrotnie nagrodzono Gdańską Organizację Turystyczną za projekt "Program Rozwoju Czterech Produktów Turystyki Biznesowej w Województwie Pomorskim" realizowany przez Gdańsk Convention Bureau oraz projekt Karta Turysty - realizacja GOT. Dwunastoosobowe Jury oceniając zgłoszenia mogło przyznać maksymalnie 300 punktów za projekty, które w wyjątkowy sposób tworzą markę , angażując do współpracy wiele podmiotów związanych z daną lokalizacją - samorząd, lokalny biznes czy uczelnię.
Do konkursu zgłosiły się podmioty administracji publicznej, uczelnie, przedstawiciele biznesu oraz usługodawcy komunikacji marketingowej, którzy zrealizowali projekty na rzecz budowania marki danego miejsca, są autorami inicjatyw lub produktów przyczyniających się do tworzenia lub wzmocnienia marki miejsca. Przy merytorycznej ocenie zgłoszeń brane były pod uwagę takie aspekty jak: partnerstwo przy realizacji projektu, wpływ projektu na rozwój regionu, kreatywność i innowacyjność projektu, sposoby realizacji celu, dobór efektywnych narzędzi i kanałów komunikacji, stopień realizacji celu mierzony poprzez porównanie celów postawionych przed rozpoczęciem działania z wynikami uzyskanymi po jego realizacji.
Celem wyróżnionego projektu poświęconego czterem produktom turystyki biznesowej jest promocja województwa pomorskiego na arenie międzynarodowej w oparciu o wyróżniki regionu związane z dziedzictwem historycznym, kulturowym i naturalnym. Konkurując z innymi destynacjami na rynku turystyki biznesowej GCB postanowiło wyróżnić się przewodnimi tematami związanymi z tożsamością regionu., a mianowicie z: bursztynem, Solidarnością, morzem oraz zamkami gotyckimi. Rozwój Czterech Produktów Turystyki Biznesowej ma na celu zwiększenie atrakcyjności destynacji, jako potencjalnego miejsca organizacji kongresów, konferencji i różnego rodzaju spotkań biznesowych. A w efekcie zwiększenie liczby organizowanych spotkań biznesowych oraz zwiększenie przychodów sektora turystyki biznesowej. Poszczególne etapy projektu GCB zleciło firmie Inspiros Consulting Group wyłonionej w drodze przetargu.
Miło nam poinformować, że wśród zwycięzców znaleźli się także członkowie Gdańskiej Organizacji Turystycznej nagrodzeni za projekt "Obchody Roku Jana Heweliusza 2011" oraz Urząd Miasta Gdańsk z partnerami.
Informacja prasowa