Event jako sposób budowania marek miast i regionów

Event jako sposób budowania marek miast i regionów
Event jako sposób budowania marek miast i regionów

Skuteczne budowanie marki miejsca poprzez eventy zostanie omówione w trakcie debaty „Trójkąt Efektywności Briefu - zasady i korzyści ze współpracy administracji publicznej z usługodawcami i biznesem”, która odbędzie się w pierwszym dniu targów EVENT 2010 w ramach spotkań w Meeting Barze. Uczestnicy dyskusji będą mogli dowiedzieć się, co sprawia, że eventy tworzone i przygotowywane przez administrację samorządową we współpracy z uczelniami, profesjonalistami branży marketingowej oraz lokalnym biznesem, stają się skutecznym narzędziem do budowania marek miast, regionów i państw, co w efekcie prowadzi do zwiększenia ich atrakcyjności pod względem turystycznym, inwestycyjnym, jak również podnosi dobrobyt mieszkańców. Debata kierowana jest m.in. do przedstawicieli samorządów, specjalistów branży marketingowej oraz lokalnych firm lub marek angażujących się w kreowanie eventów. Organizatorem spotkania jest Brief for Poland.

Targi Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów EVENT 2010 odbędą się w dniach 7-8 października w warszawskim centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c. Wstęp na targi i szkolenia jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na www.targievent.pl/rejestracja.


- Targi Event są idealnym miejscem, aby zapoznać się z najnowszymi propozycjami i trendami panującymi aktualnie w branży eventowej. Zebraliśmy różnorodne propozycje wystawców, które pozwolą porównać szeroki wybór ofert na rynku. Dodatkowo interesująco zapowiada się program merytoryczny wydarzeń towarzyszących, w którym warto zwrócić uwagę na organizowany po raz pierwszy cykl debat i dyskusji panelowych w ramach Meeting Baru. Pierwsza debata będzie niezmiernie inspirująca zarówno dla branży jak i władz samorządowych, gdyż porusza ważne kwestie związane ze wsparciem rozwoju regionów poprzez profesjonalne organizowanie eventów, które wpływają na promocję i budowanie ich wizerunku. Debata prowadzona przez Brief for Poland z pewnością będzie miejscem integrującym administrację państwową, branżę marketingową, uczelnie i lokalny biznes. Zapewni możliwość cennej wymiany doświadczeń i informacji – mówi Dawid Chłopik, Project Manager w MT Targi, odpowiedzialny za organizację Targów EVENT.

W trakcie debaty omówione zostanie wykorzystanie modelu współpracy opartego na „Trójkącie efektywności Briefu”, zakładającego zaangażowanie się w daną inicjatywę trzech stron: władz miasta, regionów, kraju, profesjonalną branżę marketingową i uczelnie, jak również lokalny biznes. Istotne przy tym będą kwestie efektywnego podziału kompetencji oraz zrozumienie własnych zadań. W trakcie debaty omówione zostanie funkcjonowanie modelu na poszczególnych etapach realizacji eventu oraz korzyści dla angażujących się stron. W ramach etapu przygotowania zostaną zaprezentowane eventy, które od początku ich realizacji włączyły wszystkich partnerów. Poruszone będą tematy związane z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia badawczego uczelni, korzyści płynące z zaproszenia do współpracy uczelni i profesjonalistów z branży marketingowej, inicjatywy i pomysły lokalnych firm, jak również wpływ doboru partnerów na pozyskanie sponsorów. Podczas omawiania etapu realizacji eventu będą zaprezentowane kwestie rozwoju wydarzenia w trakcie jego wykonywania bądź kolejnych edycji, powody, dlaczego warto współpracować z profesjonalistami oraz sposoby wykorzystania współpracy z lokalnymi firmami. Przedstawiając ostatni etap, czyli podsumowanie, omówione zostaną długofalowe korzyści z realizacji eventu dla gospodarzy miejsca, lokalnych firm oraz dostawców usług marketingowych.

Wstęp na targi i szkolenia jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na www.targievent.pl/rejestracja. O wstępie na szkolenia decydować będzie kolejność przyjścia. Szczegółowy program dostępny jest na stronie www.targievent.pl.

Druga edycja Targów Technologii i Usług dla Koncertów, Eventów i Kongresów EVENT odbędzie się w nowoczesnym centrum MT Polska w Warszawie przy ul Marsa 56 c. Jest ono położone zaledwie 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Na miejsce dostać się można transportem własnym lub komunikacją miejską. Centrum zapewnia 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek, a w sąsiedztwie kursuje 10 linii autobusów z różnych punktów Warszawy. Dodatkowo, ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego można dojechać Pociągami Kolei Mazowieckich.

***

MT Targi są największym operatorem targowym w Warszawie i jednym z czołowych organizatorów imprez wystawienniczych w Polsce. Spółka odpowiada za kompleksową obsługę i przygotowanie imprez targowych. Organizuje również najważniejsze wydarzenia targowe w Polsce dla różnych branż, m. in. EuroLab, EuroGastro, Lato, Wine & Spirits, TT Warsaw, Event, WorldHotel i in. Spółka MT Targi została wyodrębniona jako podmiot wyspecjalizowany w organizacji imprez targowych w 2009 roku ze spółki Międzynarodowe Targi Polska (MT Polska), która działa na rynku od 1993 roku i wcześniej odpowiadała zarówno za zarządzanie centrum targowym, jak również za organizację imprez targowych.

INFORMACJA PRASOWA