Co jeszcze przed PR-em?

Co jeszcze przed PR-em?
Nowe zjawiska, trendy, wyzwania i technologie na Kongresie Profesjonalistów PR

Ponad 200 uczestników, 30 prelegentów, dziesiątki poruszonych tematów, a także 12 godzin zróżnicowanych bloków warsztatowych – tak przebiegał Kongres Profesjonalistów Public Relations 2013. W tym roku w Rzeszowie eksperci poszukiwali odpowiedzi na pytania: Co dalej z PR? Dokąd zmierza? Nadal się rozwija, czy stoi w miejscu? Organizatorami Kongresu byli: Uniwersytet Wrocławski i Newsline Sp. z o.o., a sponsorem głównym - firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.

Branża public relations w Polsce od początku lat 90-tych dynamicznie się rozwija, a od 2001 roku praktycy i naukowcy zajmujący się komunikowaniem spotykają się i dyskutują na kongresach PR. Odbywające się każdego roku wiosną wydarzenie, to dobry moment na refleksję i dyskusję o przyszłości, wyzwaniach i nowych narzędziach. Między innymi takie tematy poruszano podczas kolejnej odsłony Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który w dniach 18-19 kwietnia odbył się w Rzeszowie.

Siła social media w budowaniu relacji z klientem, branża PR w sytuacjach kryzysowych, nowe narzędzia monitoringu mediów – to tylko niektóre wątki dyskusji ekspertów. Podczas wydarzenia sporo uwagi poświęcono środkom przekazu informacji – nieodłącznemu elementowi public relations. Mówiono o nich w odniesieniu do zmian i nowych zjawisk, jakie obserwujemy. – Ideą Kongresu jest komentowanie rzeczywistości, jak również wymiana opinii i poglądów w zakresie budowania relacji oraz wizerunku. Odpowiednio prowadzone działania komunikacyjne, znajomość najnowszych trendów i stosowanie innowacyjnych technologii mogą poprawić efektywność w niejednej firmie. A to właśnie jest celem, do którego dążą współczesne przedsiębiorstwa, agencje i instytucje – przekonuje dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, organizator kongresów PR.

Czy branża public relations przestała się rozwijać?
W tegorocznej debacie, która toczyła się pod hasłem „Branża public relations: czy przestaliśmy się rozwijać?" mogliśmy usłyszeć m.in.: Sebastiana Bykowskiego, Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Generalnego, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. czy Jarosława Reczka, Dyrektora Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Dyskusja pozwoliła na wysunięcie wielu interesujących wniosków. Prelegenci zauważyli, że rola public relations w wielu korporacjach rośnie. Ponadto zasygnalizowali, iż zbyt dużo uwagi poświęca się komunikacji internetowej, zapominając o mediach tradycyjnych. Dodali również, że skupiając się na liczbach, zapominamy o innych elementach pomiaru efektywności pracy PR-owca. – Podczas tegorocznego Kongresu nie zabrakło burzliwych dyskusji nie tylko wśród prelegentów, ale i zgromadzonych na sali uczestników. Jest to dowód na to, że branża public relations jest dynamiczna, stale się rozwija i dostosowuje do otaczającej rzeczywistości. A my, jako eksperci potrafimy wyrażać swoje opinie i się nimi dzielić dyskutując na forum – dodaje dr Dariusz Tworzydło.

Pierwszy raz w programie wydarzenia znalazły się warsztaty, dzięki którym uczestnicy doskonalili swoje umiejętności w takich obszarach jak: monitoring mediów, wystąpienia publiczne, finansowanie i prowadzenie działań PR, zarządzanie w kryzysie, skuteczna komunikacja czy radzenie sobie w trudnych sytuacjach z mediami. – Chcielibyśmy, aby nowa, wzbogacona formuła na stałe zagościła w programie naszych spotkań – mówi dr Dariusz Tworzydło. Szczegółowe relacje z poszczególnych prelekcji, debaty jak i warsztatów dostępne będą na stronie Kongresu w zakładce „Relacje”.

Wsparcie dla Kongresu PR
To wydarzenie nie mogłoby się odbyć gdyby nie zaangażowanie różnych podmiotów i ich przedstawicieli. Sponsorem głównym Kongresu Profesjonalistów PR była firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Głównymi partnerami Kongresu byli: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa. Funkcję partnerów wydarzenia pełnią: Hotel Rzeszów, Związek Firm Public Relations, Ideo Sp. z o.o., Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, SARE S.A, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce (IAA), Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Agencja Reklamowa Bogaczewicz, Agencja Wasilewski, PrzeczytamWszystkich.pl, MultiPunkty.pl, Lemon Sky, InternetPR, Fabryka e-biznesu Sp. z o.o., Exacto Sp. z o.o., Publicon Sp. z o.o., BMM Sp. z o.o., Aberit, Commit Polska Sp. z o.o, Questus, Drogeria Wispol, Tymbark, Lavard, Toton Show, Organique, Agencja Kreatywna 4n, Związek Pracodawców Klastry Polskie. Obsługę technologiczną zapewnił: Vegacom Sp. z o.o. Patronami medialnymi byli: Mediarun.pl, GospodarkaPodkarpacka.pl, GC Nowiny, nowiny24.pl, Bankier.pl, nf.pl, interaktywnie.com, Polskie Radio Rzeszów S.A., Proseed, Marketing i Rynek, biznesistyl.pl, Interia.pl, VIP Biznes i Styl, Marketing przy Kawie, eGospodarka.pl, marketingowiec.pl, Marketer+, Grupa RMF, Managernaobcasach.pl, epr.pl, dlaStudenta.pl, Kurier365.pl, Gazeta Finansowa, CarpatiaBiznes.pl, TVP Rzeszów S.A., mojekonferencje.pl, salebiznesowe.pl, portalmedialny.pl, regioportal.pl, Social Press, interaktywnie.com, marketingmiejsca.com, pracuj.pl, Magazyn Strefa. Kongres wspierały wydawnictwa: MARINA, Wiedza i Praktyka, Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o., Difin S.A., Onepress, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Znak, Wydawnictwo naukowe PWN.


INFORMACJA PRASOWA