China Expo Poland gospodarzem polsko-chińskiego turnieju Go

China Expo Poland gospodarzem polsko-chińskiego turnieju Go

W dniach 5-6 września br. w trakcie trwania China Expo Poland odbędzie się pierwszy w Polsce polsko-chiński turniej w starochińskiej grze Go. Prócz turniejowych emocji będzie okazja również do zacieśniania polsko-chińskich kontaktów biznesowych oraz do pogłębienia wiedzy na temat kultury Państwa Środka.

Odbywające się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie zawody Go będą jednocześnie eliminacjami do Ligi Mistrzostw Polski w tej strategicznej grze. Prócz graczy z Polski i Chin udział będą mogli wziąć także zawodnicy z innych krajów posiadający obywatelstwo europejskie lub kartę pobytu w Polsce. Pula nagród w turnieju łącznie wynosi ponad 10 tys. zł. Dla pierwszych 30 zarejestrowanych osób spoza Warszawy przewidziane są darmowe noclegi.

- Go wymaga strategicznego podejścia. Legenda głosi, że grę tę wynalazł jeden z cesarzy chińskich jeszcze przed naszą erą dla wzmocnienia umysłu swojego syna. Dziś zyskuje na popularności na całym świecie, w tym także w naszym kraju. Tym bardziej cieszy fakt, że mamy okazję zorganizować po raz pierwszy Turniej Polsko-Chiński Go. Będzie to okazja, by zacieśniać kontakty między zawodnikami z obu tych państw. Zapraszamy więc graczy Go do wspólnej zabawy na China Expo Poland – stwierdza Chai Hongyun, prezes Polsko-Chińskiego Towarzystwa Gospodarczo-Kulturalnego.

Oprócz wrażeń związanych z konkursem China Expo Poland zapewnia szereg ciekawych wydarzeń. Przede wszystkim będzie możliwość nawiązywania kontaktów biznesowych z przedstawicielami Państwa Środka. Chińscy przedsiębiorcy zaprezentują swoje oferty z takich branż jak tekstylia, oświetlenie, wyposażenie wnętrz czy elektronika. Ponadto utworzone zostanie stanowisko z myślą o przedstawicielach biznesu polsko-chińskiego, gdzie przedstawione zostaną usługi finansowe, logistyczne, telekomunikacyjne oraz z dziedziny języków obcych i bankowości.

Całość wydarzenia dopełnią liczne wykłady i prezentacje dotyczące współpracy między Polską a Chinami. Będzie można zdobyć wiedzę na temat eksportu i importu, pozyskiwania klientów i inwestorów, a także na temat różnic kulturowych. Dodatkowo będzie można wziąć udział w lekcji języka chińskiego oraz poznać bliżej chińską kulturę.

INFORMACJA PRASOWA