Best Western podsumowuje majówkę 2013

Best Western podsumowuje majówkę 2013
Best Western sprawdził czym charakteryzował się pobyt w hotelu podczas tegorocznego weekendu majowego. Statystyczna rezerwacja to czterodniowy wyjazd, zabukowany dla pary tydzień przed planowanym przyjazdem.

Długi weekend to najlepsza okazja, aby wyjechać na wymarzony urlop. Okazuje się, że osoby decydujące się na spędzenie czasu wolnego poza domem coraz częściej rezygnują z pobytów na działce bądź pod namiotem na rzecz hoteli z ofertą kompleksową. Ponadto, warto zauważyć zdecydowany wzrost zainteresowania polskimi obiektami wśród turystów zagranicznych.

Podczas tegorocznego weekendu majowego w hotelach Best Western w Krakowie rezerwacji dokonywano średnio na 2-3 noce. W BEST WESTERN PREMIER Kraków Hotel zanotowano wzrost obłożenia o prawie 50 punktów procentowych - obiekt odwiedziło o 182 zagranicznych oraz 340 krajowych gości więcej niż w 2012 r. W zdecydowanej większości rezerwacje dokonywane były przez pary oraz singli. W hotelach BEST WESTERN Kraków Old Town oraz BEST WESTERN Galicya średnie obłożenie utrzymało się na wysokim poziomie i wyniosło ponad 80%. Aż 75% gości stanowili turyści z zagranicy, którzy do Polski przyjechali głównie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Norwegii, Włoch i Rosji. Oprócz par hotele odwiedziły także rodziny z dziećmi.

We wrocławskim BEST WESTERN Hotel Prima średni pobyt trwał trzy dni. Rezerwacji dokonywały głównie pary z Polski, choć nie zabrakło również gości z Niemiec czy Rosji. Hotel odnotował wzrost rezerwacji o 25 punktów procentowych w porównaniu z majówką w ubiegłym roku. Dokonywano ich średnio z dwutygodniowym wyprzedzeniem.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się również należące do sieci obiekty zlokalizowane w Trójmieście. Mimo deszczowej pogody BEST WESTERN Villa Aqua Hotel, położony 250 metrów od plaży w Sopocie, zanotował 70% obłożenie. Aż 95% rezerwacji dokonali Polacy, pozostałe 5% Rosjanie. Większość z nich realizowały pary oraz rodziny z dziećmi, które przyjechały na minimum 4 dni. BEST WESTERN Bonum Hotel może pochwalić się w tym czasie niemal 95% obłożeniem. Zlokalizowany w centrum Gdańska obiekt odwiedzali głównie turyści z Niemiec (60%), krajów skandynawskich (20%) oraz po około 10% z Polski i Rosji. Były to przede wszystkim rezerwacje trzydniowe, dokonywane przez pary. W BEST WESTERN PLUS Arkon Park średni czas pobytu wyniósł 3 dni, a stosunek gości krajowych do zagranicznych stanowił 50:50. Obiekt odwiedziły m.in. pary z Rosji i Niemiec oraz obywatele Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Większość rezerwacji dokonano zaledwie z dwu-, trzydniowym wyprzedzeniem.

BEST WESTERN PLUS Korona SPA&Wellness w porównaniu do ubiegłego roku zanotował wzrost obłożenia o niemal 20 punktów procentowych. Zagraniczni turyści z Ukrainy, Rosji, Finlandii, Chin oraz Indii stanowili 25% dokonanych rezerwacji. Zdecydowana większość gości to rodziny z dziećmi, których pobyt w Lublinie trwał średnio 4 dni. Mieli oni możliwość korzystania nie tylko z rozbudowanej oferty SPA&Wellness. Największą atrakcją okazał się helikopter, który stacjonował na terenie obiektu od 2 do 5 maja. Zarówno goście hotelowi, jak i lublinianie mogli skorzystać z widokowego przelotu nad miastem oraz jego okolicami.

- Długi weekend był dla sieci Best Western niezwykle udany. Odnotowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania ofertami majówkowymi przygotowanymi przez nasze hotele. Oprócz zwiedzania lokalnych atrakcji, goście chętnie korzystali z dodatkowych usług proponowanych przez obiekty, takich jak sauny, baseny, jacuzzi, tematyczne kolacje w hotelowych restauracjach czy wieczory przy grillu – podsumowuje Gheorghe Marian Cristescu, Regionalny Dyrektor Sprzedaży Best Western na Polskę


. ***
O sieci Best Western
Best Western to największa na świecie rodzina hotelowa, do której należy obecnie ponad 4 000 hoteli w ponad 100* krajach na całym świecie. Działają one pod trzema markami: BEST WESTERN, BEST WESTERN PLUS oraz BEST WESTERN PREMIER. To, co łączy obiekty Best Western to jakość i standard obsługi klientów, wspólny system rezerwacyjny oraz programy sprzedażowo – marketingowe. Wszystkie hotele należące do sieci są niezależnie zarządzane i stanowią własność prywatnych inwestorów. Każdego dnia goszczą łącznie setki tysięcy gości. BW Hotels Osuuskunta, określany też jako Best Western Hotels Finland, Baltic States and Poland, jest siedzibą biura reprezentującego sieć Best Western w Finlandii, krajach bałtyckich oraz w Polsce.

* Liczby podane są w przybliżeniu i mogą ulegać zmianom.


INFORMACJA PRASOWA