AccorHotels dowodzi korzyści, płynących z zaangażowania społecznego obiektów hotelowych
Firma AccorHotels została wyróżniona prestiżową Nagrodą Zaangażowania Społecznego, przyznawaną podczas uroczystej gali Grand Prix de l’AG 2015. W związku z tym zaszczytnym wyróżnieniem Grupa AccorHotels postanowiła zaprezentować wyniki dwóch badań, które dowodzą jak ważnym czynnikiem w działalności hotelarskiej jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Accenture, a następnie ponownie zweryfikowane przez EY.
Zaprezentowane prze AccorHotels wyniki dowodzą, że angażowanie się w inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju wpływa pozytywnie na stopień zadowolenia gości. Wyniki jasno pokazują, że posiadanie przez hotel prestiżowego certyfikatu ISO 14001, który stanowi światową normę zarządzania środowiskowego jest ważniejsze dla gości niż termin ostatniej renowacji obiektu. Także realizacja celów określonych w Karcie 21, która stanowi wewnętrzny standard hoteli Grupy AccorHotel w zakresie zarządzania zrównoważonym rozwojem, pozytywnie wpływa na odbiór obiektu przez gości
Realizacja celów Karty 21 wpływa pozytywnie nie tylko na zadowolenie gości, ale także przekłada się na wyższe zarobki hotelu. Według badań im więcej spośród 65 celów Karty 21 zostanie zrealizowane, tym wyższe są przychody obiektu, a także oszczędności związane z redukcją kosztów w postaci niższych płatności za wodę, energię i ilość odpadów.
Badanie wykazało także, że zaangażowanie hotelu w społeczną odpowiedzialność biznesu ma coraz większe znaczenie dla klientów biznesowych i firm. Aż 70% Klientów B2B, wybierając hotel do współpracy, jako jeden z czynników decyzyjnych wymienia zaangażowanie obiektu w działalność społeczną. Jako że firma AccorHotels angażuje się w różnorodne działania prospołeczne, daje jej to przewagę nad hotelami, które tego nie robią.
- Jesteśmy zaangażowani w zapewnianie zrównoważonego rozwoju od ponad 20 lat i niezmiennie uważamy, że inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju są nie tylko niezwykle istotne dla zachowania naszego ekosystemu, ale dają także spółce przewagę konkurencyjną. Dlatego zdecydowaliśmy się na zebranie dodatkowych, empirycznych dowodów na potwierdzenie tego. Pozytywny wpływ na wyniki działalności hotelowej i zadowolenie gości stanowi ogromną zachętę dla kontynuacji polityki zrównoważonego rozwoju, zaś nasz program PLANET 21 zbliża się ku końcowi z obiecującymi wynikami - mówi Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w AccorHotels, Arnaud Herrmann.
INFORMACJA PRASOWA