28 Jan, 2013
w Aktualności
90 hoteli do 2015 roku - ambitny plan Grupy Hotelowej Orbis
Grupa Hotelowa Orbis na podstawie podpisanych już umów franczyzowych i o zarządzanie włączy do sieci 10 nowych hoteli. Do 2014 roku Orbis powiększy ofertę o ponad 1200 pokoi. Orbis skupia się na zarządzaniu aktywami, modernizacji istniejących obiektów i rebrandingu.
Grupa Hotelowa Orbis konsekwentnie realizuje strategię ogłoszoną w 2010 roku, która opiera się na trzech filarach: koncentracji na hotelarstwie, rozwoju zgodnym z założeniami modelu biznesowego „asset light” i programu zrównoważonego w obszarze ECO i EGO. Grupa Hotelowa Orbis powiększa sieć i podnosi jakość oferty w kluczowych dla siebie miastach i miejscowościach wypoczynkowych, wchodzi też na nowe rynki w krajach bałtyckich.
- Planujemy aby w skład naszej Grupy do 2015 roku wchodziło 90 hoteli, z czego około 70% w oparciu o model asset light. To cel bardzo ambitny, ale patrząc na naszą dynamikę rozwoju od 2012 roku, jesteśmy głęboko przekonani, że zostanie osiągnięty. Własność niektórych obiektów przenosimy na długoterminowych inwestorów, a wybrane hotele będą prowadzone głównie na podstawie umów o zarządzanie i franczyzę. - powiedział Laurent Picheral Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Orbis S.A.
2012-2014 DYNAMICZNY ROZWÓJ
Grupa Hotelowa Orbis w samym tylko 2012 roku włączyła do sieci aż sześć nowych hoteli, łącznie oferujących gościom 846 pokoi. Należały do nich:
1) Otwarty w 2 kwartale 2012r. Ibis i Ibis Budget Warszawa Reduta (hotel własny)
2) Otwarty w 2 kwartale 2012r. Ibis i Ibis Budget Kraków Stare Miasto (hotel własny)
3) Otwarty w 2 kwartale 2012r. Ibis Kaunas Centre (zarządzanie)
4) Otwarty w 4 kwartale 2012r. Ibis Gdynia Reda (franczyzna)
W 2013 roku Grupa powiększy się o kolejne obiekty, z czego 90% będzie otwartych zgodnie z modelem „asset light”, głównie w oparciu o umowy franczyzowe lub o zarządzanie. Na podstawie do tej pory podpisanych kontraktów, Grupa Hotelowa Orbis zwiększy swój pontecjał o 5 obiektów, w tym 1 hotel pod marką ibis Styles, 3 należące do sieci Mercure i 1 do Novotel:
1) Mercure Piotrków Trybunalski Vestil - 1 kwartał 2013 (franczyza)
2) Ibis Styles Wałbrzych - 1 kwartał 2013 (franczyza)
3) Mercure Krynica-Zdrój Resort & SPA - 1 kwartał 2013(franczyza)
Novotel Łódź Centrum hotel - 2 kwartał 2013 (własny)
4) Mercure Warszawa Airport - 3 kwartał 2013 (franczyza)
Założeniem strategicznym jest, aby od 2014 roku 100% nowych obiektów przyłączanych do Grupy Orbis działało w oparciu o strategię „asset light”. Zgodnie z zawartymi już umowami w 2014 zostaną oddane do użytku 3 hotele:
1) Mercure i ibis Styles Sosnowiec - 2014 (zarządzanie)
2) Ibis Białystok - 2014/2015 (franczyzna)
ZARZĄDZANIE AKTYWAMI, REBRANDING I MODERNIZACJE
W latach 2013-2014 Orbis będzie koncentrował się również na zarządzaniu aktywami w ramach dwóch typów współpracy: sprzedaży i franczyzie zwrotnej, a także sprzedaży i zarządzaniu zwrotnym. Pierwszą transakcją tego typu była sprzedaż i franczyza zwrotna hotelu Mercure Zakopane Kasprowy.
Grupa stawia mocno na podniesienie jakości swojej oferty w ważnych dla rozwoju firmy lokalizacjach, poprzez rebranding i modernizacje. W czerwcu 2012 roku do sieci Mercure dołączył pierwszy po procesie rebrandingu hotel Mercure Zamość Stare Miasto, w styczniu 2013 hotel Mercure Warszawa Centrum, w lutym 2013 ofertę tej marki w Polsce wzmocni odnowiony Mercure Cieszyn.
W 2012 roku Grupa Hotelowa Orbis przeprowadziła szereg modernizacji w hotelach Novotel. Gruntowne zmiany dostosowujące poszczególne hotele do standardów i wymagań tej marki przeszły: Novotel Gdańsk Centrum (modernizacja powierzchni ogólnodostępnych), Novotel Katowice Centrum (modernizacja lobby i recepcji), Novotel Wrocław (modernizacja pokoi i powierzchni ogólnodostępnych) oraz Novotel Warszawa Airport (modernizacja pokoi i powierzchni ogólnodostępnych).
W planach na 2013 rok ujęto działania mające na celu poprawę jakości i oferowanego gościom komfortu. Modernizacji poddane zostaną następujące hotele: Sofitel Warszawa Victoria - powierzchnie ogólnodostępne i pokoje, Novotel Kraków City West - powierzchnie ogólnodostępne, Novotel Poznań Centrum - powierzchnie ogólnodostępne, Novotel Warszawa Centrum - 18 pięter wraz z pokojami i lobby.
ZAŁOŻENIA STRATEGICZNE: HOTELARSTWO, "ASSET LIGHT", PLANET 21
Począwszy od 2010 roku Grupa Hotelowa Orbis konsekwentnie podejmuje kolejne strategiczne decyzje prowadzące do zapowiadanej pełnej koncentracji na działalności hotelowej, m.in. poprzez sprzedaż spółki Orbis Travel, wycofanie się z działalności w zakresie międzynarodowych przewozów autokarowych, czy sprzedaży udziałów w spółce Orbis Casino.
Grupa realizuje również długoterminowy projekt refinansowania nieruchomości hotelowych, tzw. modelu “asset light”. Zgodnie z jego założeniami Orbis będzie dążyć do stopniowego refinansowania części swoich hoteli, koncentrując się na działalności operatorskiej. Główny celem „asset light” jest uwolnienie kapitału zamrożonego w hotelowych nieruchomościach. Projekt zakłada stopniowe zmniejszanie liczby posiadanych hoteli własnościowych na rzecz prowadzenia działalności hotelowej w budynkach należących do innych inwestorów.
Trzecim filarem jest zrównoważony rozwój Grupy opierający się na globalnym programie PLANET 21, ogłoszonym w 2012 roku, wcześniej funkcjonującym jako Earth Guest. Zawiera on 21 zobowiązań i tyle samo celów, które będą zrealizowane do 2015 r. Należą do nich m.in.: szkolenia dla pracowników w 95% hoteli w zakresie zapobiegania chorobom, promowanie dobrze zbilansowanych posiłków w 80% placówek, stosowanie ekologicznych produktów w 85% hoteli oraz ograniczanie zużycia wody i energii o odpowiednio 15% i 10% we wszystkich hotelach.
***
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje prawie 11 tysięcy pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Grand Mercure, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
Accor to wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, obecny w 92 krajach, w których dysponuje 3 500 hotelami z 440 000. pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor – Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget i hotelF1 gwarantuje zróżnicowaną ofertę usług i produktów, od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia ponad 160 tys. pracowników na całym świecie, oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.
INFORMACJA PRASOWA
Grupa Hotelowa Orbis konsekwentnie realizuje strategię ogłoszoną w 2010 roku, która opiera się na trzech filarach: koncentracji na hotelarstwie, rozwoju zgodnym z założeniami modelu biznesowego „asset light” i programu zrównoważonego w obszarze ECO i EGO. Grupa Hotelowa Orbis powiększa sieć i podnosi jakość oferty w kluczowych dla siebie miastach i miejscowościach wypoczynkowych, wchodzi też na nowe rynki w krajach bałtyckich.
- Planujemy aby w skład naszej Grupy do 2015 roku wchodziło 90 hoteli, z czego około 70% w oparciu o model asset light. To cel bardzo ambitny, ale patrząc na naszą dynamikę rozwoju od 2012 roku, jesteśmy głęboko przekonani, że zostanie osiągnięty. Własność niektórych obiektów przenosimy na długoterminowych inwestorów, a wybrane hotele będą prowadzone głównie na podstawie umów o zarządzanie i franczyzę. - powiedział Laurent Picheral Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Orbis S.A.
2012-2014 DYNAMICZNY ROZWÓJ
Grupa Hotelowa Orbis w samym tylko 2012 roku włączyła do sieci aż sześć nowych hoteli, łącznie oferujących gościom 846 pokoi. Należały do nich:
1) Otwarty w 2 kwartale 2012r. Ibis i Ibis Budget Warszawa Reduta (hotel własny)
2) Otwarty w 2 kwartale 2012r. Ibis i Ibis Budget Kraków Stare Miasto (hotel własny)
3) Otwarty w 2 kwartale 2012r. Ibis Kaunas Centre (zarządzanie)
4) Otwarty w 4 kwartale 2012r. Ibis Gdynia Reda (franczyzna)
W 2013 roku Grupa powiększy się o kolejne obiekty, z czego 90% będzie otwartych zgodnie z modelem „asset light”, głównie w oparciu o umowy franczyzowe lub o zarządzanie. Na podstawie do tej pory podpisanych kontraktów, Grupa Hotelowa Orbis zwiększy swój pontecjał o 5 obiektów, w tym 1 hotel pod marką ibis Styles, 3 należące do sieci Mercure i 1 do Novotel:
1) Mercure Piotrków Trybunalski Vestil - 1 kwartał 2013 (franczyza)
2) Ibis Styles Wałbrzych - 1 kwartał 2013 (franczyza)
3) Mercure Krynica-Zdrój Resort & SPA - 1 kwartał 2013(franczyza)
Novotel Łódź Centrum hotel - 2 kwartał 2013 (własny)
4) Mercure Warszawa Airport - 3 kwartał 2013 (franczyza)
Założeniem strategicznym jest, aby od 2014 roku 100% nowych obiektów przyłączanych do Grupy Orbis działało w oparciu o strategię „asset light”. Zgodnie z zawartymi już umowami w 2014 zostaną oddane do użytku 3 hotele:
1) Mercure i ibis Styles Sosnowiec - 2014 (zarządzanie)
2) Ibis Białystok - 2014/2015 (franczyzna)
ZARZĄDZANIE AKTYWAMI, REBRANDING I MODERNIZACJE
W latach 2013-2014 Orbis będzie koncentrował się również na zarządzaniu aktywami w ramach dwóch typów współpracy: sprzedaży i franczyzie zwrotnej, a także sprzedaży i zarządzaniu zwrotnym. Pierwszą transakcją tego typu była sprzedaż i franczyza zwrotna hotelu Mercure Zakopane Kasprowy.
Grupa stawia mocno na podniesienie jakości swojej oferty w ważnych dla rozwoju firmy lokalizacjach, poprzez rebranding i modernizacje. W czerwcu 2012 roku do sieci Mercure dołączył pierwszy po procesie rebrandingu hotel Mercure Zamość Stare Miasto, w styczniu 2013 hotel Mercure Warszawa Centrum, w lutym 2013 ofertę tej marki w Polsce wzmocni odnowiony Mercure Cieszyn.
W 2012 roku Grupa Hotelowa Orbis przeprowadziła szereg modernizacji w hotelach Novotel. Gruntowne zmiany dostosowujące poszczególne hotele do standardów i wymagań tej marki przeszły: Novotel Gdańsk Centrum (modernizacja powierzchni ogólnodostępnych), Novotel Katowice Centrum (modernizacja lobby i recepcji), Novotel Wrocław (modernizacja pokoi i powierzchni ogólnodostępnych) oraz Novotel Warszawa Airport (modernizacja pokoi i powierzchni ogólnodostępnych).
W planach na 2013 rok ujęto działania mające na celu poprawę jakości i oferowanego gościom komfortu. Modernizacji poddane zostaną następujące hotele: Sofitel Warszawa Victoria - powierzchnie ogólnodostępne i pokoje, Novotel Kraków City West - powierzchnie ogólnodostępne, Novotel Poznań Centrum - powierzchnie ogólnodostępne, Novotel Warszawa Centrum - 18 pięter wraz z pokojami i lobby.
ZAŁOŻENIA STRATEGICZNE: HOTELARSTWO, "ASSET LIGHT", PLANET 21
Począwszy od 2010 roku Grupa Hotelowa Orbis konsekwentnie podejmuje kolejne strategiczne decyzje prowadzące do zapowiadanej pełnej koncentracji na działalności hotelowej, m.in. poprzez sprzedaż spółki Orbis Travel, wycofanie się z działalności w zakresie międzynarodowych przewozów autokarowych, czy sprzedaży udziałów w spółce Orbis Casino.
Grupa realizuje również długoterminowy projekt refinansowania nieruchomości hotelowych, tzw. modelu “asset light”. Zgodnie z jego założeniami Orbis będzie dążyć do stopniowego refinansowania części swoich hoteli, koncentrując się na działalności operatorskiej. Główny celem „asset light” jest uwolnienie kapitału zamrożonego w hotelowych nieruchomościach. Projekt zakłada stopniowe zmniejszanie liczby posiadanych hoteli własnościowych na rzecz prowadzenia działalności hotelowej w budynkach należących do innych inwestorów.
Trzecim filarem jest zrównoważony rozwój Grupy opierający się na globalnym programie PLANET 21, ogłoszonym w 2012 roku, wcześniej funkcjonującym jako Earth Guest. Zawiera on 21 zobowiązań i tyle samo celów, które będą zrealizowane do 2015 r. Należą do nich m.in.: szkolenia dla pracowników w 95% hoteli w zakresie zapobiegania chorobom, promowanie dobrze zbilansowanych posiłków w 80% placówek, stosowanie ekologicznych produktów w 85% hoteli oraz ograniczanie zużycia wody i energii o odpowiednio 15% i 10% we wszystkich hotelach.
***
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i 2 hotelami na Litwie. Oferuje prawie 11 tysięcy pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Grand Mercure, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
Accor to wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, obecny w 92 krajach, w których dysponuje 3 500 hotelami z 440 000. pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor – Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget i hotelF1 gwarantuje zróżnicowaną ofertę usług i produktów, od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia ponad 160 tys. pracowników na całym świecie, oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.
INFORMACJA PRASOWA