18 Feb, 2016
w Aktualności
20 lat Targów EuroGastro
Już za niespełna dwa miesiące odbędą się jubileuszowe 20. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro, które w ciągu dwóch dekad stały się jednym z najważniejszych wydarzeń dla biznesu gastronomicznego w Polsce.
To idealna okazja, by przypomnieć jak się rozwijały na przestrzeni lat. Ich historia to także historia wielu firm, kulinarnych osobowości oraz rozwoju sektora HoReCa w kraju.
Pierwsza edycja Targów EuroGastro odbyła się na Torwarze. Rok później miała miejsce w Pałacu Kultury i Nauki, by w 2009 roku przenieść się do profesjonalnego obiektu targowego, jakim jest Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska w Warszawie.
Na przestrzeni lat zmieniała się przede wszystkim ich struktura, która łączyła różne sektory. Początkowo Międzynarodowym Targom Wszystko dla Gastronomii EuroGastro towarzyszyły: Międzynarodowe Targi Napojów i Wyposażenia Barów Drink&Bar; Międzynarodowe Targi Technik i Usług Cateringowych Catering oraz Targi Piekarnictwa, Cukiernictwa i Lodziarstwa EuroSweet, które w 2009 roku połączyły się pod jedną nazwą EuroGastro. Dziś jest ona synonimem ważnego wydarzenia dla branży HoReCa.
Dużą rolę w kształtowaniu wizerunku EuroGastro mają patronaty wysokiej rangi instytucji i organizacji, które swym wsparciem i zaangażowaniem nadają prestiż temu wydarzeniu. Od 2002 roku targom patronuje Ministerstwo Gospodarki, które aktywnie przy nich współpracuje. Na udział w pierwszej edycji w 1997 roku zdecydowało się 60 wystawców, natomiast podczas czwartej liczba ta zwiększyła się już dwukrotnie. Obecnie co roku bierze udział około 300 wystawców, którzy prezentują najwyższej jakości pełen asortyment dla sektora HoReCa. Są wśród nich firmy oferujące wyposażenie zaplecza kuchennego, sal restauracyjnych i barów, producenci i dystrybutorzy napojów i żywności, produktów i półproduktów dla gastronomii, w tym również dla cukiernictwa i piekarnictwa.
Trudno wyobrazić sobie targi bez konkursów, które już od pierwszej edycji są ich integralną ich częścią. Udział w nich to dla uczestników szansa na zaprezentowanie umiejętności wybitnym szefom kuchni, którzy niejednokrotnie sami organizują te konkurencje i zasiadają w Jury. To również możliwość zetknięcia się ze światem kulinarnym z najwyższej światowej półki, obejrzenia mistrzów w akcji i sięgnięcia po najlepsze wzorce.
Podczas EuroGastro wspierane są też firmy. Co roku MT Targi Polska organizuje konkurs, w którym zwycięskie produkty otrzymują unikalne wyróżnienie „Najwyższa Jakość EuroGastro”. Z kolei w Konkursie o Nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów EuroGastro wybierane są podmioty, które osiągają najlepsze wyniki w tych obszarach i dysponują potencjałem rozwojowym.
20. jubileuszowa edycja Targów EuroGastro odbędzie się w dniach 6-8 kwietnia 2016 roku w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Szczegółowe kalendarium targów znajduje się na stronie www.eurogastro.com.pl
INFORMACJA PRASOWA
To idealna okazja, by przypomnieć jak się rozwijały na przestrzeni lat. Ich historia to także historia wielu firm, kulinarnych osobowości oraz rozwoju sektora HoReCa w kraju.
Pierwsza edycja Targów EuroGastro odbyła się na Torwarze. Rok później miała miejsce w Pałacu Kultury i Nauki, by w 2009 roku przenieść się do profesjonalnego obiektu targowego, jakim jest Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska w Warszawie.
Na przestrzeni lat zmieniała się przede wszystkim ich struktura, która łączyła różne sektory. Początkowo Międzynarodowym Targom Wszystko dla Gastronomii EuroGastro towarzyszyły: Międzynarodowe Targi Napojów i Wyposażenia Barów Drink&Bar; Międzynarodowe Targi Technik i Usług Cateringowych Catering oraz Targi Piekarnictwa, Cukiernictwa i Lodziarstwa EuroSweet, które w 2009 roku połączyły się pod jedną nazwą EuroGastro. Dziś jest ona synonimem ważnego wydarzenia dla branży HoReCa.
Dużą rolę w kształtowaniu wizerunku EuroGastro mają patronaty wysokiej rangi instytucji i organizacji, które swym wsparciem i zaangażowaniem nadają prestiż temu wydarzeniu. Od 2002 roku targom patronuje Ministerstwo Gospodarki, które aktywnie przy nich współpracuje. Na udział w pierwszej edycji w 1997 roku zdecydowało się 60 wystawców, natomiast podczas czwartej liczba ta zwiększyła się już dwukrotnie. Obecnie co roku bierze udział około 300 wystawców, którzy prezentują najwyższej jakości pełen asortyment dla sektora HoReCa. Są wśród nich firmy oferujące wyposażenie zaplecza kuchennego, sal restauracyjnych i barów, producenci i dystrybutorzy napojów i żywności, produktów i półproduktów dla gastronomii, w tym również dla cukiernictwa i piekarnictwa.
Trudno wyobrazić sobie targi bez konkursów, które już od pierwszej edycji są ich integralną ich częścią. Udział w nich to dla uczestników szansa na zaprezentowanie umiejętności wybitnym szefom kuchni, którzy niejednokrotnie sami organizują te konkurencje i zasiadają w Jury. To również możliwość zetknięcia się ze światem kulinarnym z najwyższej światowej półki, obejrzenia mistrzów w akcji i sięgnięcia po najlepsze wzorce.
Podczas EuroGastro wspierane są też firmy. Co roku MT Targi Polska organizuje konkurs, w którym zwycięskie produkty otrzymują unikalne wyróżnienie „Najwyższa Jakość EuroGastro”. Z kolei w Konkursie o Nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów EuroGastro wybierane są podmioty, które osiągają najlepsze wyniki w tych obszarach i dysponują potencjałem rozwojowym.
20. jubileuszowa edycja Targów EuroGastro odbędzie się w dniach 6-8 kwietnia 2016 roku w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Szczegółowe kalendarium targów znajduje się na stronie www.eurogastro.com.pl
INFORMACJA PRASOWA