„Serwis Blogosfery Eventowej” czyli lajkujemy branżę !
„Wszyscy doskonale wiemy, że blogi stają się dla firm coraz ważniejszym kanałem komunikacji. Świadczy o tym nie tylko rosnąca liczba zrealizowanych na blogach projektów reklamowych, ale także fakt, że tegoroczną edycję Blog Forum Gdańsk śledziło online ponad 130 000 tysięcy internautów.” Tym zdaniem Natalia Hatalska* rozpoczyna swój raport „Blogosfera 2012 - Badanie opinii marketerów na temat wizerunku blogerów, reklamy na blogach i przyszłości działań reklamowych w blogosferze”. Rzecz w tym, iż wszyscy o tym wiedzą, tylko nie wszyscy potrafią wykorzystać. A w szczególności dotyczy to branży eventowej, która na pytanie o działania w mediach społecznościowych odpowiada, iż realizacje eventowe są przecież mocno osadzone w realu.
Jako Stowarzyszenie Branży Eventowej dbające przede wszystkim o popularyzację polskiej branży wydarzeń oraz o wsparcie edukacji podmiotów w niej działających, postrzegamy social media, w tym blogosferę, jako narzędzie nieodzownie związane z rozwojem rynku spotkań. Jest to nie tylko doskonały kanał komunikacji na temat tego co i jak robimy, ale także prosta platforma do przekazywania wiedzy dotyczącej naszej branży.
Pierwszym krokiem przybliżenia możliwości jakie dają social media, była współpraca przy konferencji
„MediafunLAB: Jak się wybić na YouTube, zrozumieć vlogi i video w sieci” (17.09.2012 w Teatrze Kamienica) organizowanej przez Maciej Budzicha**. Szukając wtedy aktywnych Blogerów ze świata polskich eventów, odnaleźliśmy ich raptem kilku. To prawie nic w porównaniu do blogów i vlogów zagranicznych o bardzo wysokim poziomie merytorycznym, mówiące o trendach, przedstawiających case study, opisujących realizacje.
Naturalną konsekwencją konferencji oraz spotkań odbytych na przełomie ostatnich miesięcy była decyzja podjęcia się aktywizacji, nie tylko naszych członków, ale także całej branży eventowej do „skoku w przestrzeń wirtualną”. Podjęte działania pójdą dwutorowo : stworzenie bloga jako platformy wiedzy na temat tego, co w branży piszczy oraz zaproponowanie w 2013 r. warsztatów i szkoleń z dziedziny social mediów.
JAKI BĘDZIE BLOG SBE ?
Blog SBE będzie miał za myśl przewodnią publikację ciekawych notek o charakterze edukacyjnym blogerów z branży eventowej, którym zostanie przyznany „znak aprobaty”. Celem jest zachęcenie event managerów oraz wszystkich tych, którzy biorą udział w realizacjach wydarzeń do pojawienia się w social mediach, do rozmowy o tym co się dzieje, jak się branża rozwija. Do zaistnienia w świecie, w którym znajdują się także potencjalni klienci i zleceniodawcy. Blog będzie również dla SBE sposobnością, by aktywnie komentować, przedstawiać opinie ekspertów, wypowiadać się na aktualne tematy, przybliżać trendy, mówić o miejscach i usługach wartych zapamiętania.
Zasady przyznawania patronatu są trzy :
-
1. tematyka bloga musi dotyczyć eventów
2. blog musi reprezentować wysoki poziom merytoryczny
3. blog musi mieć autorski charakter.
Natomiast jeśli ktoś byłby zainteresowany założeniem własnego bloga, SBE służy także doradztwem w tej dziedzinie oraz udostępnieniem odpowiednich materiałów.
Zanim strona blogosfery SBE zostanie uruchomiona (przewidywany termin II połowa grudnia), zbieramy chętnych blogerów i vlogerów spełniających powyższe warunki do zgłaszania swoich stron. Prezentacja założeń i bloga SBE odbędzie się podczas spotkania gwiazdkowego, 11.12.2012 w Czystej Ojczystej, ul. Ząbkowska 27/31, Warszawa.
Koordynator projektu : Magdalena Jabłońska
Zgłoszenia można przesyłać na : [email protected]
INFORMACJA PRASOWA