17 Apr, 2012
w Aktualności
Gdańsk wyróżnia turystykę biznesową!
GTT 2012 - Gdańskie Targi Turystyczne to nawiększe spotkanie branży u progu sezonu turystycznego. Pomorski event należy i od lat utrzymuje się w pierwszej trójce najlepszych targów turystycznych w Polsce!
Rokrocznie GTT przyciąga ponad 10 tysięcy odwiedzających z kraju i zagranicy, zapewniając ponad 300 wystawców z Polski i zagranicy, a wśród nich: narodowe i regionalne organizacje promocji turystycznej, touroperatorzy, biura podróży, agencje turystyczne, baza turystyczna oraz przewoźnicy. Gospodarze nie zapominają także o dodatkowych atrakcjach dla publiczności jak: festyny, konkursy, kuchnie regionalne, pokazy, a także konkursy z nagrodami: Konkurs o Medal Mercurius Gedanensis oraz Najlepsza Promocja Turystyki 2011.
Wśród tegorocznych laureatów znajduje się Gdańska Organizacja Turystyczna, która otrzymała nagrodę za mobilną aplikację turystyczną "Gdansk4u mobile" (I miejsce, Innowacyjne rozwiązanie w turystyce) oraz nagrodę za Bitwę Morską - Oblężenia Twierdzy Wisłoujście (I miejsce, Impreza turystyczna). W konkursie szczególną uwagę zwrócono na najmłodszą komórkę GOT, tj. GCB - Gdańsk Convention Bureau, specjalizujące się w promocji stricte turystyki biznesowej: konferencji, kongresów. Gdańsk Convention Bureau otrzymało główną nagrodę, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii Wydarzenie Roku 2011 - za kilkuletnią pracę nad pozyskaniem dla Gdańska Konferencji ICCA Research, Sales & Marketing Programme, Gdańsk 2011.
-Nagroda ta to nie tylko ogromne wyróżnienie dla pracy całego zespołu GCB, ale również zrozumienie dla strategicznej roli turystyki biznesowej w wywieraniu wpływu na rozwój miast i regionów - mówi Anna Górska, Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej / Gdańsk Convention Bureau. - Konferencja ICCA RSMP należy do najbardziej prestiżowych spotkań w branży kongresowej. Pozyskanie jej było dużym wyzwaniem. Za pierwszym razem przegraliśmy z Wilnem. Przy okazji kolejnego konkursu stworzyliśmy lepszą ofertę destynacji, pokonując tym samym wiele miast europejskich. Dziękujemy za wyróżnienie i zachęcamy pomorskie firmy do współpracy z GCB - dodaje Anna Górska.
II miejsce w tej kategorii zajęło Miasto Gdynia za organizację Zlotu Największych Żaglowców Świata - The Culture 2011 Tall Ships Regatta, a III miejsce Ministerstwo Sportu i Turystyki, Samorząd Województwa Pomorskiego i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Miasto Sopot oraz Stowarzyszenie Turystyczne Sopot za organizację 4. Forum Turystyki Państw Rejonu Morza Bałtyckiego w Sopocie.
To jednak nie koniec wyróżnień dla Gdańsk Convention Bureau. GCB otrzymało także nagrodę, zajmując II miejsce w kategorii Publikacja Naukowa za "Raport statystyczny 2011: Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza - Pomorski rynek spotkań i perspektywy jego rozwoju". Publikacja powstała we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim oraz pomorskimi obiektami konferencyjnymi.
O GDANSK CONVENTION BUREAU: Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza". Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).
Rokrocznie GTT przyciąga ponad 10 tysięcy odwiedzających z kraju i zagranicy, zapewniając ponad 300 wystawców z Polski i zagranicy, a wśród nich: narodowe i regionalne organizacje promocji turystycznej, touroperatorzy, biura podróży, agencje turystyczne, baza turystyczna oraz przewoźnicy. Gospodarze nie zapominają także o dodatkowych atrakcjach dla publiczności jak: festyny, konkursy, kuchnie regionalne, pokazy, a także konkursy z nagrodami: Konkurs o Medal Mercurius Gedanensis oraz Najlepsza Promocja Turystyki 2011.
Wśród tegorocznych laureatów znajduje się Gdańska Organizacja Turystyczna, która otrzymała nagrodę za mobilną aplikację turystyczną "Gdansk4u mobile" (I miejsce, Innowacyjne rozwiązanie w turystyce) oraz nagrodę za Bitwę Morską - Oblężenia Twierdzy Wisłoujście (I miejsce, Impreza turystyczna). W konkursie szczególną uwagę zwrócono na najmłodszą komórkę GOT, tj. GCB - Gdańsk Convention Bureau, specjalizujące się w promocji stricte turystyki biznesowej: konferencji, kongresów. Gdańsk Convention Bureau otrzymało główną nagrodę, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii Wydarzenie Roku 2011 - za kilkuletnią pracę nad pozyskaniem dla Gdańska Konferencji ICCA Research, Sales & Marketing Programme, Gdańsk 2011.
-Nagroda ta to nie tylko ogromne wyróżnienie dla pracy całego zespołu GCB, ale również zrozumienie dla strategicznej roli turystyki biznesowej w wywieraniu wpływu na rozwój miast i regionów - mówi Anna Górska, Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej / Gdańsk Convention Bureau. - Konferencja ICCA RSMP należy do najbardziej prestiżowych spotkań w branży kongresowej. Pozyskanie jej było dużym wyzwaniem. Za pierwszym razem przegraliśmy z Wilnem. Przy okazji kolejnego konkursu stworzyliśmy lepszą ofertę destynacji, pokonując tym samym wiele miast europejskich. Dziękujemy za wyróżnienie i zachęcamy pomorskie firmy do współpracy z GCB - dodaje Anna Górska.
II miejsce w tej kategorii zajęło Miasto Gdynia za organizację Zlotu Największych Żaglowców Świata - The Culture 2011 Tall Ships Regatta, a III miejsce Ministerstwo Sportu i Turystyki, Samorząd Województwa Pomorskiego i Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Miasto Sopot oraz Stowarzyszenie Turystyczne Sopot za organizację 4. Forum Turystyki Państw Rejonu Morza Bałtyckiego w Sopocie.
To jednak nie koniec wyróżnień dla Gdańsk Convention Bureau. GCB otrzymało także nagrodę, zajmując II miejsce w kategorii Publikacja Naukowa za "Raport statystyczny 2011: Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza - Pomorski rynek spotkań i perspektywy jego rozwoju". Publikacja powstała we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim oraz pomorskimi obiektami konferencyjnymi.
O GDANSK CONVENTION BUREAU: Gdańsk Convention Bureau (GCB) zostało powołane w 2005 roku jako miejskie biuro kongresów. Jest częścią Gdańskiej Organizacji Turystycznej, stowarzyszenia, które zrzesza ponad 110 członków. Miasto Gdańsk jest strategicznym Partnerem. Na mocy porozumienia z Polską Regionalną Organizacją Turystyczną (PROT) GCB jest odpowiedzialne za promocję turystyki biznesowej. Od 2007 GCB jest pełnoprawnym członkiem ICCA - największego stowarzyszenia w branży. Głównym zadaniem Gdańsk Convention Bureau jest promocja Gdańska i Regionu, jako destynacji konferencyjnej oraz pomoc organizatorom podczas planowania wydarzeń biznesowych w naszym regionie. Obecnie, jednym z najważniejszych projektów realizowanych przez Gdańsk Convention Bureau (GCB) jest kampania promocyjna "Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza". Projekt ten współfinansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).